Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Bertemu Wanita Cantik Tidak Baik Untuk Kesihatan ?



Menurut kajian saintis dari Universiti Valencia, dengan hanya lima minit bersama dengan seorang wanita jelita boleh meningkatkan paras kortisol, hormon stres tubuh.


Penyelidik menguji 84 pelajar lelaki dengan meminta setiap seorang daripada mereka duduk dalam bilik dan menyelesaikan teka-teki Sudoku.


Dua orang asing, seorang lelaki dan seorang wanita juga berada di bilik yang sama. Apabila wanita berkenaan meninggalkan bilik dan responden hanya tinggal bersama lelaki asing itu, tahap tekanannya tidak meningkat.


Bagaimanapun, apabila responden hanya berdua dengan wanita asing itu, tahap kortisol mereka meningkat.




Penyelidik merumuskan bahawa bagi kebanyakan lelaki, kehadiran wanita jelita mungkin mencetuskan persepsi bahawa terdapat peluang untuk berkenalan.


Kajian ini menunjukkan paras kortisol lelaki meningkat selepas pendedahan sosial lima minit dengan wanita muda dan jelita.




Kortisol boleh memberi kesan positif jika dosnya kecil. Tetapi jika parasnya meningkat begitu tinggi, ia boleh memburukkan kesihatan seperti menyebabkan sakit jantung, kencing manis, darah tinggi dan mati pucuk.


Tapi dah jadi lumrah alam. Mana ada lelaki tidak suka akan wanita yang cantik kan. Nak pulak wanita secantik Lisa Surihani seperti gambar di atas. Memang goyang iman sekejap. Ada tak cara untuk menatap perempuan cantik tanpa mendatangkan kesan sampingan?



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~

Comments
9 Comments

9 comments:

amar haziq said...

susah lah kalau macam ni..haha

jenguklah blog saya k..
http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

IyouweBlog.com said...

biar tak sihat, nak wanita cantik jugak! hahahaha

nanged u. nang this if u support msia!

Kie-yu said...

nasib baek ai x cantek
kalo tak cian bf ai~~
weeee...

beliamuda said...

cara yang terbaik ialah tak pandang terus. dah naluri lelaki macam tu, cara nak elak dengan tidak tengok je la...

Ika Suhaimi said...

so, org ramai tak perlu risau kalau jumpe aku..coz aku ni biase2 je..wahaha

dtg singgah...

nk follow ke tak?(monolog dalaman)hehe

Sharinginfoz said...

u got first bro, ingat nak tulis pasal ni... anyway thanks for sharing.....

ParkAir said...

kenape banyak blog skarang letak gambar lisa surihani??

ZihNuN FaTiN said...

ada...jangan tengok wanita br xde kesan sampingan...bukankah kita digalakkan agar menjaga pandangan..=)

Anonymous said...

ape kabar.awak minat kat lisa yek.hik3

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget