Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Sampai Mana Cinta Monyet Ni ?



Budak-budak sekarang ni memang expert dari segala aspek. Maklumlah lahir pada era millenium. Kalau zaman dahulu budaknya lebih ke arah kekampungan, budak zaman sekarang semua benda nak cuba termasuklah bercinta. 


Baru-baru ni aku sempat pulang ke kampung halaman untuk menyambut Majlis Cukur Jambul anak saudara yang baru. Dalam kesibukan majlis itu, ada sesuatu yang menarik perhatian ku...


Nak tahu apa benda? Jom kita terjah gambar di bawah ini:-




Yang baju itu anak sedara aku. Baru form 4. Bawak awek tu datang makan kenduri. Mak aii..




Dalam kesibukan majlis itu sempat diorang menyelinap masuk makan di dapur


Memang dah jadi trend sekarang ni bercinta di bangku sekolah kan. Inilah di katakan cinta monyet. 


Sepanjang pengalaman aku cinta monyet ni tak ke mana pun. Ye lah berkenalan di peringkat sekolah tentunya mereka itu berasal dari sekitar sekolah itu juga. 


Bila dah masuk U, dah jumpa dengan orang lain pula. Time tu baru buka mata. Baru tahu bumi ini luas.


Tapi ada juga yang dapat bertahan sehingga ke jinjang pelamin. Semua ini adalah terpulang kepada pasangan itu sendiri. Tepuk dada tanya selera.


Tapi yang kat bawah ni adalah contoh yang baik :-




Yang ini bukan kategori cinta monyet. Ni bercinta bila dah ada kerjaya dah ada kereta. Yang ini pun anak sedara aku gak. Dah siap bertunang pun.. Alhamdulillah..


Kat bawah ni nasib pak saudara dia pula :- 




Hahaha.. Inilah nasib aku. Terus merenung masa hadapan yang penuh dengan ketidakpastian. Bab jodoh jangan tanyalah. Soalan sensitif tu. Tanya kali kedua boleh kena tempeleng laju-laju...


Apa-apa pun kita kena percaya tentang jodoh. Soal lambat ke cepat ke itu urusan Dia. Terima sahaja seadanya...


Adios~~~

Comments
9 Comments

9 comments:

Encik Tikus said...

bila jodoh mahu sampai ? hehe mencari tempeleng di sini :)

fndrocka said...

kalau kat U bercinta pulak..nanti dah mula kerja nampak benda lain pulak..cemana tu.

tapi aku rasa cam semacam budak form 4 berdua mkn kat dapur..dorg tak rasa semacam ke..rasa semacam laa..tapi tak tahu nak ckp cemana.huuu

Latest Entri : Taktik menewaskan Abdul Rahman dengan sebelah tangan atau sebelah mata (PES)

cik nurulain said...

aku setuju. budak sekarang ni advance sgt. tak pk pnjg.

ejaMaria said...

amboi... tanya psl jodoh je kene tempeleng?... garang nko ni, takut ppuan nak dekat tau... :)

Sharinginfoz said...

so tuan rumah ni bercinta moneyt ke bercinta apa pulak. tak nak citer ke?

Guna Kad Kredit Keluar Cash?

cikgu isza said...

ada juga berjaya dalam cinta monyetnya tapi boleh dikiralah.. saya ada kawan seorang.. bercinta dari tahun 6 dan dah kahwin dan masih berkekalan hingga sekarang.. alhamdulillah...

::ienafazlyna:: said...

kesian kat bapak saudara die..nak aku tolong carikan calon??hehehe

aban kau said...

oit. repot kat haris kang! hehehe

[noriza] said...

someone somewhere is made for u la fwen..du worry insya A ade la tu..belum sampai je lagi

ps: ala nak tempeleng ke? haha ade ke tempeleng jarak jauh..hahah laugh2*


tumpang lalu..tata ^_^

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget