Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Israel Serang Kapal Konvoi Kemanusiaan Gaza !



Menurut laporan Al-Jazeera, tentera Israel telah pun merampas kapal-kapal konvoi keamanan Gaza. Dilaporkan jumlah kematian meningkat kepada 16 orang dan lebih dari 30 orang cedera ketika pasukan Israel menyerang kapal-kapal Freedom Flotilla itu. 


Konvoi kemanusiaan itu diserang ketika menghampiri 65 km dari pantai Gaza. Mereka juga berkata kapal-kapal itu sekarang sedang ditarik ke bandar Haifa Israel, bukan ke Asdod untuk mengelakkan wartawan menunggu di sana.




Mereka adalah warga awam dan membawa misi kemanusiaan dengan bekalan perubatan di atas kapal. Tindakan Israel ini pasti akan mengejutkan masyarakat antarabangsa atas apa yang telah mereka lakukan


Jom kita terjah antara gambar yang sempat di rakam :-














Menurut laporan, telah berlaku tunjuk perasaan di Turki apabila orang ramai menyerbu  kedutaan Israel dan mendesak duta Israel di halau keluar dari bumi Turk sebagai tanda protes. 




Hamas telah menyeru kepada semua penduduk dunia agar mengadakan tunjuk perasaan di hadapan kedutaan Israel di seluruh dunia.


Marilah sama-sama kita berdoa agar diselamatkan sukarelawan NGO yang berada di atas kapal dan Allah SWT sentiasa memberikan keselamatan dan kebaikannya kepada mereka. 


Adios~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

~ NANA ~ said...

takotnye...

gerun sgt bile dnga berita ni...

ntah brp lama lagi la agaknye kite atas dunia ni kn

lulu said...

Ya Allah memang saya terkejut bila baca berita ni kat the star semalam. Memang menyedihkan. Dengar kata, 2 orang msia (wartawan astro & jurukamera) masih tak dapat dihubungi. Kita tak tahu sama ada dorang masih selamat atau tak..hope dorang selamat pulang ke malaysia

Sharinginfoz said...

memang kurang ajar betul

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget