Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Banteras Kelahiran Luar Nikah Melalui Perkahwinan !


Mengikut statistik, seorang anak luar nikah dilahirkan setiap 17 minit di Malaysia. Sebab itulah bila anda baca suratkhabar mesti ada cerita buang bayi. Buang kat tong sampah la, buang kat tepi masjid la, buang kat dalam sungai la. Memang kejam dan tidak berperikemanusiaan mereka ini.


Tak kiralah sama ada anda seseorang lelaki bujang, anak gadis, seorang ayah atau pun seorang ibu. Kita semua ada tanggungjawap masing-masing untuk membantu menghalang gejala ini daripada menjadi semakin teruk.


Untuk ibu bapa, kalau anak-anak nak berkahwin, bagi ajerlah. Jangan dihalang-halang. Janganlah  pula “menjual” anak anda dengan meletak hantaran yang terlampau tinggi. Tak baik bebankan bakal menantu anda dengan meletak hantaran puluhan ribu ringgit. Jangan susahkan anak anda untuk berkahwin. Bantulah mereka.


Untuk lelaki dan perempuan di luar sana yang masih belum berkahwin, jom kita semua kahwin cepat-cepat bila rasa sudah sampai masanya. Tak payah tangguh-tangguh. Masuk je meminang cepat-cepat. Cuba cari jalan terbaik untuk berkahwin tanpa berbelanja terlalu besar. Setelkan yang wajib terlebih dahulu. Benda-benda sampingan tue fikirkan lain kali.


Mudah aje kan. Semoga dengan kaedah mudah di atas dapatlah kita sama-sama membendung masalah kelahiran tanpa perkahwinan ini..  Insyaallah...


Adios~~~ 

Comments
4 Comments

4 comments:

Sharinginfoz said...

memang betul sekarang ni memang semakin teruk... kena buat sesuatu kan...

cart said...

betul tu...
ibubapa yang menghalang ank mereka berkahwin, dan apabila ank mereka berzina, itu dianggap bahawa ibubapa tersebut yg berzina...

Sang Karipap said...

Perlu ke gambar yg excited habis tu..hahahaha..lawak giler!!

velasrizal said...

perlu..itu pemangkin semangat aku nak kawen..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget