Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Penjara Termewah Di Dunia


Baru-baru ini sering kedengaran di media massa bahawa penjara di negara kita tidak lagi dapat menampung jumlah banduan yang kian meningkat saban tahun. Ini di burukkan lagi dengan lambakan banduan dari negara luar yang tidak putus-putus.

Ada dakwaan mengatakan penjara di negara kita ini mewah. Sebab itu ada penjenayah dari luar negara lebih suka dipenjarakan di negara kita. Namun begitu tahukan anda bahawa penjara termewah di dunia adalah di Austria.


Penjara ini dikenali sebagai "The Leoben Justice Centre". Penjara ini sama taraf dengan hotel 3  atau 4 bintang. Pandangan dari luar penjara ini tidak menggambarkan seperti penjara pun. Ia lebih kelihatan seperti pusat perniagaan dan pejabat. Sekarang mari kita saksikan ruang dalam penjara ini.


Wah mewah sekali kan. Siap dengan katil, meja, tv, rak buku dan almari. Langsung tidak mengambarkan suasana sebenar penjara. Semuanya lengkap. Kalau kena penjara seumur hidup pun sanggup.


Yang ini pula adalah gambar ruang santai, pusat sumber dan ruang pejalan kaki. Memang cantik dan kemas. Bilik-bilik di penjara ini banyak menggunakan cermin. Dah seperti berada di gymnasium pula.


Yang ini pula bilik pelawat melawat banduan. Yang pasti semua penjara pun ada bilik ini. Pelawat akan duduk bertentangan dengan si banduan dalam bilik ini yang di pisahkan oleh cermin. Mereka kan menggunakan telefon untuk berkomunikasi.   


Gambar di atas ini pula adalah kemudahan beriadah yang di sediakan oleh pihak penjara antaranya gymnasium, gelanggang bola keranjang, meja ping pong dan tempat berjogging. Ini adalah untuk menggalakkan banduan menjalani gaya hidup sihat.

Dari sumber yang boleh dipercayai, kebanyakan banduan di penjara ini adalah dari golongan orang kaya sahaja kerana pihak penjara mengenakan caj yang mahal untuk setiap banduan.Yelah sekarang ni mana anda benda yang free kan. Dari insfrastruktur yang di tawarkan memang berbaloi dengan wang yang di labur. 

Kalau nak merasa tinggal di penjara ini bolehlah cuba membuat jenayah di Austria. Tapi tanggunglah sendiri kesan daripada perbuatan anda..

Adios~~~





 

Comments
5 Comments

5 comments:

Haffiz Al-Banna said...

pergh..aku snggup kal cmnie gk..haha

Misshy Innz said...

bia betik.

Anonymous said...

wah mewahnya! kalau camni i pun nak lah masuk penjara. kehhkeh

hujanlebat said...

speechles... 0_0

ParkAir said...

best2.. tapi bila ble g australia x tau..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget