Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Musim Orang Kahwin Ke Sekarang Ni?



Bila umur kita dah berganjak tentunya tak dapat lari dari persoalan tentang jodoh. Nak pulak sekarang ni musim orang kahwin. 2 minggu lepas pernah dapat 5 undangan perkahwinan termasuk di depan rumah tapi akhirnya memilih untuk menghadiri perkahwinan kawan baik di Felda Lembah Klau, Raub.

Bila pergi kenduri kendara mesti ada yang tanya" awak bila lagi? Kalau awak lambat sangat habis adik-adik potong".. Dah bosan dah dengan soalan itu. Bagi aku, soalan tu satu perang psikologi. Untuk menjawab soalan itu kita perlu  menjawab "tolonglah carikan". Biar dia tahu susahnya mencari jodoh hahaha..

Apa-apa pun aku baru pulang menghadiri perkahwinan sepupu aku di Bukit Setongkol, Kuantan. Selamat Pengantin Baru buat Safyana & Rumizan. Semoga berkekalan hingga ke anak cucu.. 



 




Yang penting kena mengabdikan kenangan dulu dengan pengantin. Terdengar juga suara sinis "ambil berkat la tu". Lantak kau lah nak cakap apa..

Sebenarnya aku tak berapa suka pergi rumah orang kahwin. Konsep aku senang je, berbaloi ke makan nasi sepinggan tapi kena berebut dalam keadaan cuaca panas. Macam orang kebulur sangat. Baik beli aje. Tak kisah habis duit tapi keselesaan itu penting.

Tapi memandangkan perkahwinan saudara terdekat kenalah pergi. Ada sesetengah orang, mereka ni lebih kepada meraikan pasangan. Makan dah jatuh numbor 2. Bagus la kalau macam tu..

Kepada yang turut mendirikan rumah tangga baru-baru ini, Selamat Pengantin Baru ye..

Adios~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

cikgu isza said...

merahnyer makngah.. cantik!

kenwooi said...

yealor.. so many people talking about getting married these days =P

Sharinginfoz said...

tunggu jemputan kahwin tuan rumah pulak...

Hutang oooo Hutang

Followers Dah 300

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget