Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Kebanyakan Iklan Kosmetik Menipu?

 
Kajian yang dijalankan oleh penyelidik kosmetik di London telah merumuskan bahawa sesetengah iklan produk kecantikan adalah palsu semata-mata. 
 
Model yang digunakan dalam sesebuah iklan bergaya dengan bersolek, memakai bulu mata dan rambut palsu untuk kelihatan lebih menarik.

Selain itu, teknologi komputer turut digunakan bagi menghasilkan wajah benar-benar ayu model walaupun pada realitinya, ia mustahil dilakukan.
 
 
Penipuan itu menyebabkan jumlah gadis dirawat akibat kemurungan meningkat disebabkan mereka gagal mencapai tahap kecantikan diidamkan.

Secara statistik, 28% iklan kosmetik adalah dari gambar yang diubah suai yang diakui oleh pengeluar produk, 44% lagi turut melalui proses pengubahsuaian tanpa diakui oleh pengeluar produk dan 28% iklan kosmetik dipercayai memaparkan kualiti sebenar produk.

Kepada pemakai produk kecantikan tu pilihlah produk yang sudah diiktiraf untuk menjamin keberkesanannya. Kalau dengar nama produk yang pelik-pelik janganlah cuba. Takut nanti duit habis tapi hasil tak seperti yang di idamkan pula.
 
P/S: Teringat lagu Sempurna nyanyian KRU:-
 
Tiada kurangnya kau terlebih besar
Tiada hodohnya kau kurang jelita
Kerana apabila kita selami
Sempurnakah kau di dalam hati

Tiada bezanya tinggi atau rendah
Kau tetap manis walau tak secerah
Terimalah bagaimana kau dicipta
Di dalam hati pastikan sempurna


Renung-renungkanlah...

Adios~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

cikgu isza said...

saper yang xnak cantik.. bukan wanita jer mangsa, laki pun sama.. indah pada lagu.. tapi tidak pada realiti.. yang cantik dpuji.. yang buruk di caci.. lupa semuanya ciptaan ILLAHI..

nurfaiz shaidan said...

yeke menipu? jadi btol je...

Sharinginfoz said...

hmmmm diaorang ni ambil kesempatan kan guna model ke artis untuk lariskan jualan.....

15 tahun nak kahwin????

Khazanah Nak Jual Pos Malaysia

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget