Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Ooh Kartini - Mengamit Kenangan Zaman Persekolahan



Al-kisah bermula kira-kira 15 tahun dahulu. Pada ketika itu aku baru mengenali Kartini melalui seorang rakan. Pertemuan kali pertama bagaikan arus elektrik menyentap tubuh aku ini.


Setiap perinci Kartini aku perhatikan. Semua nya lengkap. Perfect 10 lah katakan. Memang "Dia" ada ciri-ciri yang aku cari selama ini. "Dia" miliki aura yang mampu membuatkan mandi tak kenyang tidur tak basah.  


I feel something special about you that I've never had discovered before. I don't know what what I'm doin' I just know what I'm feelin'. Wanna spend every minute with you..


Itu lah ayat yang sering aku ucapkan sejak pertemuan kali pertama. Namun masa terus mencemburui aku. Aku tidak lagi bertemu dirinya selepas kejadian itu.


Baru-baru ini aku ketemu kembali Kartini selepas hampir 15 tidak bertemu. "Dia" masih seperti dulu. Masih mengancam. Dia betul-betul mengamit kenangan zaman persekolahan aku.


Di sebabkan kegembiraan itu aku ingin berkongsi dengan anda semua rupa Kartini sebenarnya :-


 

 



Hahaha..mesti korang ingat Kartini ini adalah seorang awek yang cun melecun kan. Memang pun cun cuma dalam bentuk kartun la. "Dia" yang aku maksudkan kat atas tu adalah Komik Kartini karya kartunis Tembakau. Bukan seorang awek yang bernama Kartini ye..


Time selongkar almari terjumpa balik komik ni. Memang best komik ni sebab ada part dalam komik ni ada persamaan dengan kehidupan aku di zaman persekolahan. Yang bestnya tagline watak Kartini dalam komik memang menyentap punya :-


"Apa Yang Kita Paling Nak, Itulah Yang Kita Takkan Dapat"   


Adios~~~~

 

Comments
6 Comments

6 comments:

velasrizal said...

testing..testing..ooh dh boleh komen dh

mysarah said...

cessss.. ingatkan btul² u tadi!!

nice intro!! ;)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hihi :D

ingat kan awek sulung eh eh fes awek :D

nohoho =) said...

penah bace 1 je...yang atas skali

ejung said...

Ada jual on9 x?

ejung said...

Buku ni ada jual on9 x?

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget