Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Apabila Jutaan Buku DiHimpunkan...


Pastinya pecinta buku tidak terlepas menghadiri Pesta Buku Antarabangsa 2010 Kuala Lumpur yang berlangsung dari 19 Mac - 28 Mac 2010 yang bertempat di PWTC baru-baru ini. Walaupun aku bukanlah pecinta buku tapi aku hadir ke pesta ini sebagai memberi sokongan kepada kempen mari membaca. 

Pesta buku ini dianjurkan oleh Kementerian Pelajaran melalui Majlis Buku Kebangsaan. 192 syarikat buku dari 14 negara mengambil bahagian dalam pesta ini. Untuk memeriahkan pesta ini banyak acara dan pertandingan di anjurkan.

Jom kita terjah suasana di Pesta Buku ini:- 

 Pintu gerbang yang menyambut kehadiran pecinta buku


Pelbagai aktiviti di adakan di pentas utama

Koleksi karya Karangkraf kat dalam ni


Booth Pencinta komik

Booth Kumpulan Utusan Melayu

Koleksi buku untuk si hati taman

Koleksi buku buat ilmuan agama

Yang ini sesuai untuk aku kot..

Buku anatarabangsa pun turut di lelong

Koleksi buku 'abang-abang' aku pun ada gak..

Ada orang kata mamat ni artis. Ye ker? Tak tau lak aku...




Suasana kemeriahan orang ramai yang membanjiri booth-booth pilihan. 

Pesta buku seperti ini memang langkah terbaik untuk menggalakkan golongan muda masakini untuk minat membaca. Hendak melentur buluh biarlah dari rebungnya. Pihak kerajaan dan swasta dah memainkan peranan mereka seterusnya adalah tanggungjawab ibubapa untuk  menggalakkan budaya membaca di kalangan anak-anak.

Apa-apa pun tahniah buat penganjur yang telah menjayakan pesta ini dengan jayanya..

Adios~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget