Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted


KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 0-0 LUBNAN

Perlawanan berakhir dengan seri 0-0. Permainan kedua-dua pasukan seimbang namun sedikit membosankan. Tak banyak gerakan yang berbahaya dilakukan. Apa-apa pun tahniah untuk skuad kebangsaan yang berjaya mengekang Lubnan dari menjaringkan gol.

Permainan Malaysia semakin bertambah baik dalam separuh masa kedua. Beberapa percubaan tepat ke arah gawang Lubnan dapat dilakukan terutamanya dari Gary Steven Robat, Fandi Othman dan Wan Zack Haikal. Namun begitu banyak percubaan dilakukan dari jarak jauh.

Pengadil meniupkan wisel menandakan separuh masa pertama tamat. Malaysia perlu memanfaatkan peluang yang ada selain mengelakkan hilang bola jika mahu menang dalam perlawanan ini.

Sepanjang 35 minit, masih belum ada percubaan yang boleh membawa gol untuk kedua-dua pasukan. Bola banyak berlegar di tengah padang. Walaubagaimanapun, penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat dilihat banyak menyelamatkan gawang Malaysia.

Pemainan telah dimulakan. 5 minit pertama, Malaysia masih gagal memasuki kotak penalti Lubnan. Stadium pula nampak kosong. Tak ramai penonton hadir.

Kedua-dua pasukan mula memasuki padang. Malaysia menggunaan jersi kuning hitam manakala Lubnan memakai jersi serba merah. Nampaknya pemain Lubnan memiliki tubuh yang lebih besar berbanding pemain Malaysia.

Berita selanjutnya akan menyusul...


PREVIOUS ENTRY


Sekali lagi peminat bolasepak tempatan pasti akan ternanti-nantikan keputusan @ result perlawanan bolasepak antara Malaysia VS Lubnan live pusingan ke 2 1st leg kelayakan Sukan Olimpik 2012 yang akan bermain di Stadium Camille Chamoun Sports City 19 June 2011.

Untuk rekod, dalam 2 perlawanan persahabatan skuad Olimpik negara tumpas 0-1 ke atas Kemboja dan tumpas 0-4 ke atas Qatar. Ini pastinya memberi tekanan ke atas jurulatih  Malaysia, Ong Kim Swee untuk mencatatkan kemenangan. 

Perlawanan timbal balik (2nd leg) akan di adakan di Stadium Nasional Bikit Jalil 23 June 2011 ini. Malaysia berada di tangga ke 138 ranking FIFA manakala Lubnan pula di kedudukan 169. Kalau ikut ranking, Malaysia mempunyai kelebihan. 


Inilah dia senarai pemain Olimpik Malaysia yang terpilih untuk perlawanan Malaysia VS Lubnan :-

Penjaga Gol: Khairul Fahmi Che Mat, Muhd Zamir Selamat dan Mohd Izham Tarmizi Roslan.

Pertahanan: Mohd Muslim Ahmad, Mohd Fadhli Mohd Shas, Mohd Amer Saidin, Mahalli Jasuli, Mohd Affizie Faizal Mamat, Nazirul Naim Che Hashim dan Mohd Zubir Azmi.

Tengah: Mohd Irfan Fazail, K. Gurusamy, Gary Steven Robbat, Abdul Shukur Jusoh, Mohd Fandi Othman, Wan Zack Haikal Wan Nor, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria dan Faizal Abu Bakar.

Penyerang: Izzaq Faris Ramlan, Syahrul Azwari Ibrahim dan Ferris Danial Mat Nasir.

Apa-apa pun jangan lepaskan peluang menyaksikan perlawanan Malaysia VS Lubnan live pusingan ke 2 1st leg kelayakan Sukan Olimpik 2012 yang akan bersiaran langsung di Astro Arena saluran 801 jam 10 malam ini (19 June 2011).

Keputusan @ result perlawanan bolasepak antara Malaysia VS Lubnan akan di update di Blog Aku Dan Sesuatu ini sejurus perlawanan tamat.. Tunggu...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget