Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Genting Malaysia Berhad Penaja Baru Aston Villa ?

 
Nampaknya makin banyak syarikat dari Malaysia mahu melebarkan sayap ke Eropah dengan menaja kelab bolasepak Inggeris. Yang terbaru ialah Genting Malaysia Berhad menerusi anak syarikatnya, Genting UK yang menjadi penaja kelab Aston Villa bagi musim 2011-12 dan 2012-13.

Ini bermakna Genting Malaysia Berhad kini mengikut jejak Proton (Norwich City), TM (Manchester United) dan Air Asia (Manchester United & Liga Perdana Inggeris)

Ini bermakna logo Genting UK, pengendali kasino terbesar di United Kingdom, bakal dipaparkan pada jersi tempat sendiri dan lawan Aston Villa sepanjang kedua-dua musim bola sepak itu.


Untuk rekod, Aston Villa adalah antara kelab handalan England dengan memiliki sejarah mengumpul 19 kejuaraan besar tempatan dan menjadi salah satu daripada 5 kelab dari England itu yang pernah menjulang Piala Eropah.

Dengan perjanjian  selama 2 tahun ini, kedua-dua pihak turut akan saling menyokong sebarang kegiatan masing-masing di peringkat tempatan mahupun antarabangsa.


Memang bagus banyak syarikat gergasi Malaysia dah mula melebarkan sayap ke peringkat Eropah. Lepas ni ramailah peminat Aston Villa di Malaysia maklumlah Genting yang taja dan pastinya ramai yang akan pakai jersi Aston Villa ini.

Namun begitu, bagi yang beragama Islam tu rasanya tidak perlulah memakai jersi ini kerana anda semua pun tahu apa perniagaan apa yang dijalankan oleh Genting. Terang-terang dah tertulis di jersi Aston Villa ni...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

Sharinginfoz said...

suka yang jersi cardiff siap tayang nama malaysia

Sandokhan said...

setuju dengan Sharinginfoz. Jersi Cardiff rulezz!

khairul akmal bin azman said...

genting2..yg sedey melayu la.
balik2 cina gak control ekonomi..
bila syarikat melayu nak jd am syarikat cam genting??

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget