Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted


KEPUTUSAN PENUH : KELANTAN 1-2 TERENGGANU

Wisel penamat ditiupkan. Nampaknya Terengganu muncul juara Piala FA 2011 setelah menang 2-1 ke atas Kelantan dalam masa tambahan. Tahniah kepada Terengganu yang tak kenal erti menyerah kalah. 

Kelantan perlu lakukan sesuatu kerana penyerang Kelantan sukar mendapatkan umpanan yang berkualiti. Nampaknya permainan bertambah menarik.

Terengganu berjaya mendapatkann gol ke 2 menerusi bounceback Ahmad Nordin minit ke 109 masa tambahan hasil sepakan penjuru. Nampaknya usaha Terengganu yang mengasak bertubi-tubi berhasil.

Ketika kejuaraan dilihat berpihak kepada Kelantan, Terengganu berjaya menjaringkan gol penyamaan hasil gol sendiri tandukan Daudsu pada minit 98 hasil asakan Abdul Manaf Mamat. Ini bermakna kedua-dua akan bermain dalam masa tambahan. 

Gol pertama hadir minit ke 80 untuk Kelantan menerusi Nurul Azwan Roya yang melakukan lob menewaskan Sharbinee Alawee di gawang Terengganu hasil serangan pantas yang digerakkan oleh Shakir Shaari. Memang cantik gol ini. 

Separuh masa kedua bermula dengan insiden penonton melemparkan mercun ke arah pintu gol Terengganu ketika Kelantan menyerang. Akibatnya perlawanan di berhentikan beberapa minit.  

Separuh masa pertama berakhir tanpa jaringan. Secara keseluruhan kedua-dua pasukan terlalu berhati-hati. Namun dilihat Terengganu banyak menguji penjaga gol Kelantan namun masih gagal menewaskan Khairul Fahmi Che Mat.

Kelantan juga menyerang cuma sering dipatahkan oleh pertahanan kental Terengganu. Kedua-dua pasukan terlalu banyak melakukan hantaran tinggi lalu menyebabkan mudahnya hilang penguasaan bola.


PREVIOUS ENTRY


Pasti ramai yang ternanti-nantikan keputusan perlawanan akhir @ final Piala FA 2011 yang menemukan Kelantan VS Terengganu yang akan beraksi di Stadium Bukit Jalil 16 June 2011. 

Pasukan yang muncul juara akan dikenang sebagai pasukan terakhir menjulang trofi Piala FA kerana trofi baru akan diperkenalkan pada Piala FA musim depan menggantikan trofi sedia ada.

Untuk rekod, Kelantan tak pernah menang Piala FA setelah percubaan pertama pada 2009 gagal. Jadi ini kali kedua Kelantan melangkah ke final dan inilah peluang untuk bergelar juara.


Terengganu pula pastinya berhasrat menjulang Piala FA buat kali kedua selepas muncul juara pada tahun 2000.

Apa-apa pun jangan lupa saksikan perlawanan akhir @ final Kelantan VS Terengganu Piala FA live 16 June 2011 di TV1 dan saluran 801 Astro Arena jam 8.45 malam ini.

Keputusan @ result perlawanan Kelantan VS Terenggganu ini akan di update di blog ini sejurus perlawanan tamat...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget