Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted


KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 2-0 MYANMAR

Keputusan kekal sehingga wisel penamat ditiupkan. Malaysia menang 2-0 ke atas Myanmar. Dalam separuh masa kedua Malaysia mendominasi permainan. Banyak peluang dihidangkan di hadapan gol tetapi gagal di manfaatkan oleh pemain Malaysia.

Malaysia melebarkan jurang kepada 2-0 hasil sepakan kencang Badrol Bahktiar pada separuh masa kedua minit ke 54 juga kesilapan pemain pertahanan yang cuba mengeluarkan bola tetapi sampai ke arah Badrol Bakhtiar.

Pengadil meniupkan wisel menandakan tamatnya separuh masa pertama. Kedudukan kekal dengan Malaysia mendahului 1-0 Myanmar. Malaysia menguasai bola 63% manakala Myanmar 37%.

Malaysia mendahului pada minit ke 27 hasil jaringan Amirulhadi Zainal hasil kesilapan pemain pertahanan Myanmar menanduk bola kepada Amirulhadi  lalu melepaskan sepakan menembusi gawang Myanmar.


Permainan seimbang antara kedua-dua pasukan pada 20 minit pertama. Namun begitu setakat ini sudah 2 kali gawang Malaysia nyaris dibolosi namun masih dapat diselamatkan.

Keadaan padang sedikit becak akibat hujan lebat melanda Kota Bahru. Ini sekaligus merencatkan sedikit permainan apabila bola kerap kali tersangkut dalam becak. 


Tepat jam 8.40 malam, kedua-dua pasukan mula masuk ke dalam padang. Malaysia menggunakan jersi biru putih manakala Myanmar pula jersi serba merah. Perlawanan akan bermula bila-bila masa sahaja.


PREVIOUS ENTRY 


Pastinya ramai peminat bolasepak tempatan ternanti-nantikan keputusan @ result Malaysia VS Myanmar live perlawanan persahabatan (friendly) bolasepak 18 June 2011 yang berlangsung di Stadium Sultan Muhammed IV Kota Bahru, Kelantan. 

Perlawanan ini cukup penting untuk mencari formula terbaik bagi membentuk sebuah pasukan yang mantap sebelum bertemu Taiwan pada pusingan kelayakan Piala Dunia di Stadium Nasional, Bukit Jalil 29 Jun 2011 ini.

Skuad kebangsaan berdepan masalah di bahagian serangan untuk bertemu Myanmar kerana hanya mempunyai seorang penyerang iaitu Abdul Hadi Yahya. Norshahrul Idlan Talaha, Ahmad Fakhri Saarani, Shahrizal Saad mengalami kecederaan sementara Safee Sali masih bersama kelabnya Pelita Jaya FC. 


Sementara itu, Myanmar akan menurunkan skuad muda berstatus Olimpik untuk menentang Malaysia. Ini bermakna Malaysia mempunyai kelebihan untuk menang. Tapi kalau menang pun tak bangga sangat lah kerana menentang skuad berstatus Olimpik.

Apa-apa pun jangan lupa saksikan secara langsung Malaysia VS Myanmar live perlawanan persahabatan bolasepak 18 June 2011 di Stadium Muhammed IV Kota Bahru, Kelantan. Kalau tak dapat tiket boleh tonton live di Astro Arena saluran 801 jam 8.40 malam.

Keputusan @ result perlawanan ini akan dikemaskini di blog Aku Dan Sesuatu ini sejurus perlawanan tamat.. Tunggu...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Noor Fatin said...

malaysia pasti menang! hehehe ;D

Sharinginfoz said...

harap malaysia menang bergaya

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget