Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Menurut Oh Artis, kartunis majalah Ujang telah meninggal dunia akibat stroke jam 7.45 petang 19 June 2011. Peminat majalah Ujang pasti kenal akan beliau ini kan yang sering tampil sebagai kartun berambut kerinting panjang berkaca mata.

Beliau menghembuskan nafas terakhir ketika menaiki tangga apartment. Beliau di bawa ke PPUM untuk rawatan namun meninggal jam kira-kira 7.45 petang. 

Selain melukis Allahyarham Qayyum juga rajin menulis sehingga terpilih untuk menjadi editor majalah Ujang. 


Untuk makluman,kartunis Qayyum ini merupakan orang kampung saya. Dia merupakan adik kepada cikgu Bahasa Inggeris saya, Cikgu Abdul Halim. Rumah dia dekat dengan sekolah menegah saya. 

Antara karya Allahyarham Qayyum yang meninggal dunia akibat Stroke yang tidak dapat saya lupakan ialah beliau melukis port-port menarik di Raub untuk lepak. Bila baca, teringat zaman kanak-kanak dulu ketika lepak ponteng sekolah. Memang nostalgia habis...

Apa-apa pun Allahyarham sudahpun selamat dikebumikan di Kampung Batu Talam, Raub. Sama-samalah kita doakan agar Allahyarham di tempatkan di kalangan orang beriman. Al-Fatihah...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Sandokhan said...

Qayyum nie, kalo Ujang Siri TV-lah pulak, dia jadik Mat Despatch yang cari Sukri Supian tu kan? Lawak tu mmg epik la..gua bantai gelak gila-gila.

Apapun, takziah untuk beliau. Al-Fatihah...

Unknown said...

Innalillah...sya mmg kumpul semua majalah dia dulu.. suka kartun dia

semoga beliau tenang di sana.. AlFatihah...

amirah said...

takziah...semoga tenang di sana..

Anonymous said...

ya Allah .....aku baru tau weh...takziah!!! kalo ko tengok lakonan die dalam cite ujang tu.....adoiiii lawak sangat2 ...maka aku skrang sangat2 terkejut....al Fatihah

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget