Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Akhirnya Maharaja Lawak Astro sudah hampir ke penghujungnya di mana pada 24 June 2011 akan berlangsungnya Maharaja Lawak akhir (final) yang akan bersiaran secara langsung dari Stadium Melawati, Shah Alam, Selangor.

Untuk rekod, selama 9 minggu Maharaja Lawak bersiaran dari Studio FINAS Hulu Klang. Minggu ke 10 Maharaja Lawak bersiaran dari Pulau Pinang, minggu ke 11 dari Kuantan dan minggu ke 12 dari Johor Bahru.

Inilah dia finalis @ peserta Maharaja Lawak Astro akhir (final) pada 24 June 2011 ini nanti :-
Seperti biasa peserta Maharaja Lawak akhir ini ditentukan berdasarkan undian penonton menerusi Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) 50% dan diadili dengan pemarkahan daripada pihak juri (Mamat Khalid, Ahmad Idham dan Saiful Apek) sebanyak 50%.

Pemenang yang dipilih sebagai Maharaja Lawak akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM300,000. Manakala tempat kedua dan ketiga bakal memenangi wang tunai sebanyak RM200,000 dan RM100,000.


Seperti dijangka, R2 tersingkir di minggu ke 12 walaupun menampilkan lawak yang menghiburkan. Jambu juga turut tersingkir kerana menampilkan aksi kurang memberangsangkan namun pihak juri memberi imuniti lalu melayakkan Jambu ke peringkat akhir. 

Secara keseluruhan, persembahan paling kelakar pada minggu ke 12 ialah Sepah dalam segmen ke 2 bersama selebriti, Yassin Senario. Sepah melakonkan 'talkshow' Semanis Kurma di mana Jep Sepah meniru Ustazah Siti Norbahyah manakala Shuib meniru Ustaz Wan Akashah. 

Jom kita layan persembahan Sepah :-

                    

Apa-apa pun jangan lupa saksikan Maharaja Lawak akhir (final) live 24 June 2011 di Stadium Melawati Shah Alam. Kalau tak dapat tiket boleh tengok di Astro Warna saluran 132. Mana yang tak langgan Astro Warna tu boleh tengok di Youtube selepas videonya diupload. 

Agak-agaknya siapakah yang akan muncul pemenang @ juara Maharaja Lawak 2011 ini ya? Antara Jozan, Sepah, Nabil dan Jambu yang mana pilihan anda  untuk muncul juara ?


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

hana said...

erm..
nak tgk live...
tp cmne cara nak dapatkan tiket ye???

Norhadawiah Bt Yusop said...

tiket die brpe erk..mne nk dpt

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget