Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Menurut laporan Malaysiakini, harga petrol, diesel, gula dan gas LPG naik berkuatkuasa mulai jam 12 tengah malam ini (16 April 2010).


Petrol RON 95 dan RON 97 serta diesel naik 5 sen. Harga gula pula naik 25 sen, dengan gas LPG naik sebanyak 10 sen sekilogram


Berikut adalah senarai harga baru:-
  •     Petrol RON 95 - RM1.85 seliter.
  •     Petrol RON 97 - RM2.10 seliter.
  •     Diesel - RM1.75 seliter.
  •     Gula - RM1.90 sekilogram
  •     Gas LPG - RM1.85 sekilogram

Berikut adalah harga baru gas:-
  •      Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
  •      Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
  •      Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)



Menurut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, kerajaan perlu mengurangkan subsidi bagi menjimatkan perbelanjaan kerajaan dan mengurangkan defisit fiskal


Beliau  berkata pengurangan subsidi ini dibuat secara minimum supaya tidak membebankan rakyat.


P/S :- Hairan ya, mengapakah kerajaan selalu mengumumkan kenaikan harga petrol pada sebelah malam. Tak bolehkah umum pada sebelah pagi atau petang? Sekurang-kurangnya pengguna dapat melakukan persiapan lebih awal. 


Adios~~~~

Comments
7 Comments

7 comments:

Sharinginfoz said...

apa lagi naik

Pelatt said...

gua syak diorang nie suka kacau time orang beromen lah...

azlina said...

yea ke..x sempat le nk isi cek abg adda kat surau ni tahlil mlm jumaat...

Eciz said...

sume mende naikkan la

m6hidrogen said...

sibuk betul kerajaan nak naikkan harga barang. manalah peniaga2 di malaysia x naikkn harga barang diorang? dah bahan mentah pun naik harga!

Hapiz Rahman said...

kena lebih bijak uruskan belanja lepas nie

ken said...

yeap.. up up up =/

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget