Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PENUH :  JEPUN 2-0 MALAYSIA



Keputusan Malaysia VS Jepun memihak kepada Jepun yang menang 2-0 dalam perlawanan yang di adakan di Stadium Kebangsaan Tosu, Jepun. 


Secara keseluruhan Jepun banyak mendominasi permainan yang kerapkali mengancam kubu Malaysia dari kiri dan kanan padang. Gol Jepun dijaringkan minit ke 9 menerusi Keigo Higashi dan minit ke 75 menerusi Ryohei Yamazaki


Jika tidak kerana kecekapan Khairul Fahmi pastinya Malaysia sudah dibolosi banyak kali. Bahagian tengah dan pertahanan dilihat tidak beraksi baik.


Hanya 1 percubaan berbahaya yang dapat dihasilkan pemain Harimau Muda. Di harapkan Malaysia dapat bermain lebih baik lagi selepas ini terutamanya ketika bermain di laman sendiri.


Di harapkan keputusan Malaysia VS Jepun dapat dijadikan ikhtibar untuk perlawanan akan datang. Jom ikuti laporan perlawanan dari minit ke minit :- 



1" Perlawanan sudah bermula. Malaysia menggunakan jersi kuning hitam. Sudah ada percubaan dari Jepun ke arah gawang Malaysia namun dapat diselamatkan Khairul Fahmi.

 2" Sekali lagi gerakan merbahaya Jepun dari bahagian kiri padang namun berjaya di patahkan.

5" Serangan dari kanan ke kiri padang Malaysia. Jepun dapat memasuki gawang Malaysia. Namun tandukan pemain Jepun lemah.

9" GOL!!! Jepun mendapat gol pertama menerusi Keigo menerusi 1 serangan membelah bahagian tengah dan pertahanan Malaysia. Kedudukan semasa Jepun 1-0 Malaysia 

15" Serangan bertalu-talu ke gawang Malaysia namun tandukan pemain Jepun dapat ditepis keluar Khairul Fahmi. 

 17" Nampaknya Malaysia mempunyai masalah di bahagian pertahanan dan tengah sehingga membiarkan Jepun menguasai permainan.

20" Belum ada lagi percubaan pemain Malaysia ke gawang Jepun. Pertahanan Jepun nampak well organized. 

23" Genki yang melakukan percubaan dapat ditepis lagi Khairul Fahmi. Bola yang muntah tidak di sepak kuat oleh pemain Jepun  lalu ditangkap Khairul Fahmi

26" Izzaq Farris Ramlan menjadi pemain pertama dilayangkan kad kuning selepas menyepak kaki kapten Jepun. 

31" Satu percubaan dari jarak jauh oleh Jepun berjaya diselamatkan Apek.  

 39" Jepun terus mendominasi permainan dengan menguasai bola. Setakat ini sudah 11 percubaan Jepun ke arah pintu gol Malaysia manakala tiada pun percubaan Malaysia ke arah gawang Jepun. 

45" 1 lawan 1 pemain Jepun dengan Khairul Fahmi menyaksikan Khairul Fahmi berjaya menidakkan percubaan pemain Jepun itu. 

Wisel ditiupkan menandakan separuh masa pertama tamat. Harap Malaysia akan lebih menyerang pada separuh masa kedua nanti untuk mencari gol penyamaan. Sementara menunggu  permainan disambung apa kata kita main Blackberry Playbook dulu. 

46" Permainan bersambung semula.   

52" Percubaan jarak jauh dari Shukur Jusoh meliar selepas Malaysia cuba mengatur serangan ke gawang Jepun 

53" Percubaan Keigo ditepis oleh Khairul Fahmi selepas menggelecek pertahana Malaysia. Jumlah serangan Jepun 16- 1 Malaysia.

61" Fandi Othman mendapat peluang menjaringkan gol namun beliau terus menggelecek pertahanan Jepun sehingga sepakan Fandi dapat ditahan pemain Jepun.   

72" Permainan banyak berlegar di tengah padang namun Jepun yang banyak menguasai bola. Malaysia pula seakan terus tercari-cari rentak.   

75" GOL !!! Ryohei Yamazaki menjaringkan gol ke 2 buat Jepun menerusi satu hantaran dari kanan padang. Beliau yang tidak dikawal melepaskan rembatan menewaskan Khairul Fahmi.

80" Statistik percubaan berbahaya : Jepun 20-1 Malaysia.

82" Sepakan penjuru ke 2 buat Malaysia. Namun dapat dikeluarkan pertahanan Jepun.  

87" Jepun dilihat terus bermain di tempat sendiri sambil melakukan hantaran sesama pemain mereka. 

90" Wisel penamat ditiupkan. Malaysia tewas 2-0 kepada Jepun. 


Berita selanjutnya akan menyusul.....



PREVIOUS ENTRY


Pastinya ramai yang ternantikan keputusan Malaysia VS Jepun live Kelayakan Olimpik (pusingan Ke 3) 21 September 2011 ini kan. Perlawanan ini akan berlangsung di Stadium Kebangsaan Tosu, Jepun.


Menentang pasukan terkuat Asia, Jepun, ramai peminat bolasepak tempatan menaruh harapan tinggi untuk skuad negara mencipta kejutan pada perlawanan hari ini sambil mengharapkan keputusan Malaysia VS Jepun berakhir dengan berkongsi satu mata.


Jika tidak mampu berkongsi mata adalah penting untuk skuad Harimau Muda untuk tidak menjadi skuad belasahan di bumi matahari terbit itu.


Untuk rekod kali terakhir Malaysia layak ke Sukan Olimpik ialah pada 1972 di Munich, Jerman. Meskipun tetap layak beraksi pada Sukan Olimpik 1980 di Moscow, Rusia, namun kerajaan Malaysia memboikot temasya itu kerana membantah pencerobohan Soviet Union ke atas Afghanistan.





Ong Kim Swee pastinya mengharapkan sentuhan 3 pemain yang bermain untuk kelab ViOn Zlate Moravce Slovakia, Mohd. Fadlhi Shas, Wan Zack Haikal Wan Nor dan Mohd Irfan Fazail untuk mempamerkan apa yang dipelajari bersama kelab Slovakia itu.  


Khairul Fahmi Che Mat pastinya menjadi pilihan menjaga gawang skuad Olimpik malam ini manakala Mohd Zubir Azmi, Mohd Fadhli Mohd. Shas, Mahali Jasuli dan Muslim Ahmad di jangka mengemudi benteng pertahanan negara daripada dirobek jentera serangan Samurai Biru.


Bahagian tengah pula bakal di perkuatkan oleh Abdul Shukor Jusoh, Wan Zack Haikal, Mohd. Fandi Othman dan K. Gurusamy, manakala A. Thamil Arasu dijangka digandingkan bersama Izzaq Faris Ramlan di jentera penyudah.


Untuk rekod, selain Jepun, turut diundi bersama skuad negara dalam Kumpulan C ialah gergasi Timur Tengah, Bahrain dan Syria.


Apa-apa pun jangan lepaskan peluang menonton perlawanan Malaysia VS Jepun live Kelayakan Olimpik (pusingan Ke 3) 21 September 2011 ini di TV 2 dan Astro Arena saluran 801 bermula jam 6.45 petang (waktu Malaysia)


Keputusan @ result Malaysia VS Jepun live Kelayakan Olimpik (pusingan Ke 3) 21 September 2011 ini akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

Sharinginfoz said...

Malaysia kena menyerang kalau nak menang, banyak bertahan

Nazz@Purple said...

tak pe..insyallah harimau malaya mampu serang balik kat perlawan sini nanti..

Tieah Madian said...

Team Harimau Muda ni nampak kejap je pegang bola.. Pastu Jepun amik balik.. Huhh.. Tapi KFCM tetap hebat.. Huhuhu.. Takpe ade 2 lagi perlawanan.. Mungkin Malaysia boleh tewaskan pihak lawannya..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget