Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

MAS Dan Air Asia Taja Queens Park Rangers (QPR)



MAS DAN AIR ASIA TAJA QUEENS PARK RANGERS  


Malaysia Airlines (MAS) dan Air Asia  ialah penaja baru Queens Park Rangers (QPR). Logo MAS akan tertera pada jersi utama (home kit) QPR manakala logo Air Asia akan tertera pada jersi kedua (away kit) dan jersi ketiga (third kit) QPR.  


Kontrak penajaan Queens Park Rangers ini adalah selam 2 tahun dan bernilai berbillion ringgit. Ini menyaksikan 2 lagi syarikat gergasi Malaysia menaja kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) selepas Genting menaja Aston Villa. 


Penajaan ini ialah 1 strategi penjenamaan dan pemasaran terbaru MAS memperkukuh perkhidmatan penuh dan francais premiumnya di peringkat global melalui peminat bolasepak dari seluruh Eropah, Amerika, Asia Pasifik dan Australia.


Menurut sumber, jersi utama yang tertera logo MAS akan dipakai dalam perlawanan menentang Newcastle United di Loftus Road (13 Sept 2011). 




Ini menjadikan MAS dan Air Asia menjadi syarikat penerbangan ke 3 dan ke 4 menaja kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) selepas Emirates menaja Arsenal dan Ethihad menaja Manchester City musim 2011/2012 ini.


Dengan Tan Sri Tony Fernandes sebagai pemilik baru QPR dengan pegangan 66% saham memudahkan urusan MAS dan Air Asia  taja Queens Park Rangers menjadi kenyataan.


Apabila MAS dan Air Asia taja QPR, ini menjadikan penajaan ini satu sejarah dalam bolasepak dunia apabila 2 syarikat dalam 1 negara bergabung menaja kelab Liga Perdana Inggeris (EPL).


Kepada semua rakyat Malaysia ayuh kita sokong QPR. Walaupun tak segah Manchester United namun kelab ini membawa lambang Malaysia. Semoga suatu hari nanti ada pemain Malaysia akan beraksi untuk QPR....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
5 Comments

5 comments:

Noor Fatin said...

cantik2 nya la hai diorg tu. hehe..

Sandokhan said...

kem salam kat awek yang paling kanan skali tu... :P

AJ said...

good marketing untuk mempromosikan mas dan air asia...

Sharinginfoz said...

memang respect betul ngan fernandes

Unknown said...

branding msia dimata dunia :)

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget