Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Empire Gallery Subang Jaya Meletup !



EMPIRE GALLERY SUBANG JAYA MELETUP ! 

BREAKING NEWS


Empire Gallery Subang Jaya meletup kira-kira jam 3.45 awal pagi tadi dan mengakibatkan 4 orang termasuk 2 pengawal keselamatan cedera ringan dalam akibat kejadian letupan di kompleks membeli-belah itu.  


Punca kejadian adalah di percayai  berpunca daripada kebocoran saluran gas yang berlaku di kawasan aras bawah pusat membeli-belah itu.


Letupan di Empire Gallery Subang Jaya itu menyebabkan keseluruhan aras bawah kompleks membeli-belah mengalami kerosakan teruk, antaranya cermin pecah, dinding bangunan pecah dan lantai retak serta beberapa buah kereta didapati remuk.


Penghuni apartmen berhampiran dilihat berkumpul di luar perkarangan kompleks membeli-belah dan diarahkan anggota pihak berkuasa mengosongkan kediaman buat sementara waktu kira-kira jam 8.30 pagi tadi.




Berikutan kejadian Empire Gallery Subang Jaya meletup ini, beberapa laluan jalan raya menghubungkan kompleks membeli-belah itu ditutup buat sementara waktu oleh pihak berkuasa.


Polis yang menutup kawasan sekitar pusat membeli-belah itu menyebabkan kesesakan lalu lintas teruk di kawasan sekitarnya pagi rabu, 28 September 2011.


2 orang mangsa pengawal keselamatan berbangsa Nepal terperangkap di bahagian aras bawah (basement) mengalami kecederaan ringan manakala 2 orang awam berjaya diselamatkan dan mengalami cedera ringan kemudiannya diserahkan kepada pihak ambulans.


Setakat ini belum di pastikan kebocoran gas adalah disebabkan kecuaian manusia atau alatan yang tidak diselenggara dengan baik. Semoga kejadian Empire Gallery Subang Jaya meletup ini menjadi ikhtibar buat semua pihak supaya melakukan pemantauan berkala bagi alatan yang berisiko tinggi mendatangkan kemudaratan... 




Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Unknown said...

ada kesan radiasi tak?

huhu, manalah tahu..

NER said...

mujuq la takde yang cedera teruk. bahaya betul.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget