Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Berkuat kuasa serta merta semua pembaca Blog Aku Dan Sesuatu boleh meninggalkan komen, pendapat, cadangan atau apa sahaja di blog ini menerusi Facebook Comments Box.


Sebelum ini hanya blogger yang dapat komen di ruangan komen. Pembaca bukan blogger juga boleh komen namun sedikit rumit apabila ruangan komen itu tidak 'user friendly'. 


Ada ruangan komen yang memerlukan pembaca untuk memasukkan email dan URL. Ini merumitkan pembaca untuk melontarkan idea atau komen di entri tersebut lalu melupakan hasratnya itu.  


Ini membataskan perhubungan komunikasi antara pembaca dengan pemilik blog dan antara sesama pembaca yang lain. Dengan adanya Facebook Comments Box ini maka perbincangan mengenai sesuatu isu itu menjadi mudah maklumlah hampir kesemua pelayar internet mempunyai akaun Facebook.


Apa yang menariknya Facebook Comments Box ini menyediakan 2 ruangan komen, 1 untuk mereka yang memiliki akaun Facebook dan 1 lagi ruang komen untuk blogger. Ini  bermakna sesiapa sahaja boleh menyertai perbincangan di ruangan ini. 




Oh ya gambar ruangan Facebook Comments Box di atas ini diambil pada entri sebelum ini Keputusan Perlawanan Piala Malaysia 27 September 2011. Sila klik link untuk rujukan.


Facebook Comments Box ini terletak di bawah setiap entri. Oleh itu setelah membaca entri skrolkan mouse anda ke bawah maka anda akan menjumpai Facebook Comments Box seperti gambar di atas.


Harus di ingat anda dapat komen setelah klik pada title setiap entri. Jika anda berada di 'Home' maka anda tidak akan nampak Facebook Comments Box ini. 


Kepada blogger-blogger di luar sama jom ramai-ramai gunakan Facebook Comments Box ini. Untuk tutorial memasang Facebook Comments Box di blog boleh rujuk di Blog Cik Anastasyea ini.


Ayuh kita sama-sama semaikan budaya perkongsian pendapat melalui Facebook Comments Box ini. Anda berkongsi maklumat dengan orang lain nescaya orang juga akan berkongsi maklumat dengan anda. What U give U will get back...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

Sandokhan said...

woah! Kini sudah boleh link dengan fesbuk. Sudah maju. Kipidap!

Unknown said...

like.... blog Puteri pun dah pakai FB comment ni... jgn lupa singgah kat blog Puteri... http://puterisalju122.blogspot.com

Sharinginfoz said...

suka komen guna blogger

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget