Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



MAMEE Mister Potata Taja Manchester United 3 Tahun (2011 - 2014)


MAMEE-DOUBLE Decker Bhd pengeluar snek Mister Potato telah taja Manchester United dan Serentak dengan itu syarikat ini meletakkan sasaran perolehan RM1 bilion dalam tempoh tiga tahun selepas berjaya memperoleh kontrak tajaan kelab bola sepak terkemuka dunia, Manchester United (MU).


Melalui kerjasama itu, pihak MAMEE-DOUBLE Decker Bhd - Mister Potato percaya ia satu peluang syarikat itu memperkenalkan jenama itu di seluruh dunia menerusi tajaan kepada Manchester United selama 3 Tahun (2011 - 2014).


Ia secara tidak langsung memberi peluang kepada MAMEE-DOUBLE Decker Bhd - Mister Potato meningkatkan jualan dan pengedaran produk secara global khususnya di Asia kerana kira-kira 190 juta peminat pasukan ini adalah penduduk Asia.




Nampaknya semakin banyak syarikat Malaysia menaja kelab bolasepak di England. Sebelum MAMEE- Mister Potato taja Manchester United, Genting Casinos telah menaja Aston Villa manakala Air Asia dan MAS Airlines pula menaja QPR.


Dengan penajaan ini iklan Mister Potato akan terpampang di papan iklan di Stadium Old Trafford ketika pasukan Manchester United beraksi. 


Secara peribadi memang bagus ada syarikat tempatan yang bercita-cita besar mahu meneroka pasaran global melalui penajaan dalam bidang sukan. Ini menunjukkan syarikat tempatan mempunyai sumber kewangan yang kukuh selain mahu menjadi peneraju utama dalam pasaran dunia.


Tetapi alangkah baiknya jika ada syarikat yang menaja kelab-kelab dan pertubuhan sukan tempatan. Memang di akui peminat dan pengikut kelab-kelab dan pertubuhan sukan tempatan hanyalah di peringkat domestik namun adalah penting untuk syarikat-syarikat ini untuk capture pasaran domestik terlebih dahulu sebelum ke peringkat global....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~ 

Comments
1 Comments

1 comments:

Unknown said...

lebarkan sayap mamee

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget