Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PERLAWANAN PIALA MALAYSIA 27 SEPTEMBER 2011 & 
PASUKAN YANG LAYAK KE SUKU AKHIR PIALA MALAYSIA 2011


Pasti ramai yang ternantikan keputusan perlawanan piala Malaysia 27 September 2011 (perlawanan keenam peringkat kumpulan) sekaligus menentukan pasukan yang layak ke suku akhir Piala Malaysia 2011.


Pada perlawanan sebelum ini, 6 pasukan sudah mengesahkan tiket layak ke suku akhir Piala Malaysia 2011 iaitu wakil kumpulan A ialah Perak, wakil kumpulan B ialah Terengganu dan Negeri Sembilan, wakil kumpulan C ialah Kelantan dan Felda United manakala wakil kumpulan D ialah T-Team.


Tempat terakhir di kumpulan A menjadi rebutan antara Kedah dan Sabah manakala tiket terakhir kumpulan D menjadi rebutan antara Kuala Lumpur dan Selangor.


Siaran langsung (live) di kaca TV ialah perlawanan antara Terengganu VS Negeri Sembilan di TV1 manakala perlawanan Kedah VS Perak bersiaran langsung di saluran 801 Astro Arena jam 8.45 malam.


Inilah dia keputusan penuh perlawanan Piala Malaysia 24 September 2011 (perlawanan keenam peringkat kumpulan) :-


Kumpulan A 



Kumpulan B 


Kumpulan C 


Kumpulan D 



Dengan keputusan ini, ini bermakna Sabah muncul pasukan terakhir dari kumpulan A layak ke suku akhir menepikan calon pilihan, Kedah yang seri 1-1 dengan Perak. Perak pula muncul pasukan tanpa kalah setakat ini.


Perlawanan Kedah VS Perak sedikit kontroversi selepas pengadil menidakkan 2 jaringan awal Kedah. Jurulatih Kedah menyifatkan kemenangan Kedah dirompak "orang ketiga".


Satu lagi slot kumpulan D milik Selangor yang bangkit menundukkan Kuala Lumpur 2-1 selepas ketinggalan 0-1. Dengan keputusan ini, perjuangan 2 bekas juara iaitu Kuala Lumpur dan Kedah berhenti di sini.


Inilah dia jadual perlawanan peringkat suku akhir Piala Malaysia yang akan berlangsung pada 10 dan 14 Oktober 2011 ini :-




Tahniah kepada pasukan yang layak ke suku akhir Piala Malaysia 2011. Buat pasukan yang terkandas di peringkat kumpulan cuba lagi tahun depan... 




Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Sharinginfoz said...

adakah selangor layak? kita saksikan nanti

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget