Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Proton Saga FL



Proton telah pun melancarkan model terbaru mereka yang di kenali sebagai Proton Saga FL (Proton Saga Facelift) untuk pasaran di Malaysia.


Majlis pelancaran telah disempurnakan oleh MD Proton Datuk Syed Zainal. Dalam ucapannya beliau berharap Proton Saga FL ini menjadi pilihan utama dikalangan golongan muda.




Proton Saga Facelift baru itu tampil dengan dua varian, iaitu, 1.3 Standard dan 1.3 Executive, kedua-duanya dalam transmisi manual dan automatik. 


Model  ini di datangkan dengan 6 warna iaitu Tranquility Black, Solid White, Genetic Silver, Granite Grey dan 2 warna baru iaitu Blue Rock and Café Latte.


Pembaharuan paling ketara ialah pada lampu depan dan belakang, grill, bumper dan rims yang datang dengan reka bentuk baru.  




Pada permukaan dashboard nampak simple namun aksesori tambahan tetap di utamakan dengan adanya dual airbag, butang audio dan USB AUX port untuk Clarion stereo MP3.  


Di bahagian luarnya pula terdapatnya cermin sisi dengan isyarat lampu LED, power window di bahagian belakang dan lampu LED belakang. 




Bagi model eksekutif, antara lainnya, menampilkan lampu kabus depan tambahan, rekaan baharu keluli aloi, spoiler belakang dan acuan pelindungi sisi bagi menjadikannya ia kelihatan lebih sporty.


Jom kita terjah pula harga model Proton Saga FL ini :-




Melihat pada pembandingan harga dengan Proton Saga BLM dan pembaharuan yang dibawa Proton Saga FL ini, memang amat berbaloi untuk membeli model baru ini. 


Apa pendapat anda tentang Proton Saga FL ini?


Adios~~~~

Comments
12 Comments

12 comments:

student said...

macam menarik! ^_^

P/s: Salam ziarah.. jalan2 sambil bagitau ada contest best!! :) http://www.cetusan-student.com/2010/12/mana-hilang-duit-kasut.html

Ammar said...

Cantik jugak kereta ni. Harga pun berpatutan je

novanexus said...

kalau letak skirting dan tukar rim 16" nampak gempak

Anonymous said...

smart~tp dlm x brape suke la..old fashion..hu3..

Sharinginfoz said...

rasanya sebab ramai yang guna sebab tu le ada macam2 jenis versi le pulak

burnkelana said...

hermm.. not bad.. tapi kenapa proton produce kereta baru.. lepas satu.. satu lagi kuar.. orang malaysia ni bukan kaya pun.. hehehe

munster said...

macam better beli yang baru ni :D

Abu Mansur said...

dalam mcm nampak sama je, beza harga x jauh.

Myvitrd said...

cantik juga.. tapi aku dah ada keta..takpelah kasi kawan2 yg belum ada lagi ye

Anonymous said...

mmm..quite a nice car..not bad..look a little fierce than the oldie BLM..cume terfikir,knape awal sgt kuar kete baru sedangkan BLM pn masih agak baru,,why not upgrade sket BLM 2 dr segi interior n engine..maybe its far more better..sekadar pendapat.pape pn aku tumpang bangga krna negara kita mampu kuar kete sendiri..cume,kalo boleh..kuarkan produk yg betul2 berkualiti sesuai dgn kepuasan membeli agar lebih ramai rakyat Malaysia mengguna dan membeli produk keluaran tempatan..wallahu a`lam..

Anonymous said...

saga nie cuma nampak kurus...kalau nak modify pun tak cantik..nak tukar size pun tak sesuai...apapun kepada seluruhan nya ok cantik...

Unknown said...

padan la dgn harga dia,

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget