Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Proton Tuah



Nampaknya Proton menggunakan ruang Pameran Motor Antarabangsa Kuala Lumpur 2010 (KLIMS 2010) sebaik mungkin dengan memperkenalkan model baru yang diberi nama Proton Tuah.


Proton Tuah yang berkonsepkan sedan ini merupakan salah satu dari 5 model yang di pamerkan. Kesemua model ini diberi nama pahlawan melayu Melaka iaitu Tuah, Jebat, Kasturi, Lekir dan Lekiu. 




Ada yang mengatakan bahawa Proton Tuah ini adalah model yang akan mengantikan Proton Persona di masa akan datang bagi menguasai segmen pasaran C bukan sahaja dalam Malaysia tetapi juga pasaran global.


Cuma masanya dan bila Proton Tuah ini akan dilancarkan belum di ketahui lagi. 




Grill bahagian depan ini nampak 'unik'. Biasanya grill untuk kereta Proton lebih kepada grill yang berjalur lurus.




LED diletakkan di headlamps dan fog lamp model ini untuk memberi pencahayaan yang lebih pada siang hari mahupun ketika cuaca berkabus.   


Rim tayar kereta ini berjari 10 dengan saiz 18 inci dengan mengunakan tayar jenis 225/40R18. Sekali pandang macam generasi kedua Subaru Legacy.






Lampu bahagian belakang yang berkonsepkan jalur merah ini menampakkan ciri-ciri futuristik sebuah kereta masa hadapan. Ekzosnya pula ada 2  iaitu terletak di kiri dan kanan. 


Secara keseluruhannya memang model ini sesuai untuk kegunaan keluarga. Tak sabar nak tunggu bila model ini akan dipasarkan..


Adios~~~~~

Comments
14 Comments

14 comments:

Mknace said...

:):):)
woww

abdul rasyid..... said...

fuiyoooooo jatuh ati suda

Zura said...

wow..lawanye..mesti mahallah harganye..

Zura said...

wow..lawanye..mesti mahallah harganye..

Mohamadazhan hjDesa said...

concept car ja ni, hanya satu ja. keta masa depan.dah mcm tiru audi da..

cham's said...

sesuatu la proton ni..? hahaha

mie said...

namapak stylo...
hheheee

nadey said...

TUAH NI....LAMPU BLAKANG SEMART GILE

DLM NEED FOR SPEED PON XDE K....HHAHAHHA

FeeQ said...

Damn kesian kan proton? dah tak ada nama lain LOL

Some of my KLIMS collection... more coming up:
http://feeqphotos.blogspot.com/

amirah said...

uiyo.lawanya

velasrizal said...

mmg semart la.. cool..

Doa Akhir Tahun Dan Awal Tahun Hijrah

Anonymous said...

proton jebat....fuh memang mengancam jalanraya bila meluncur.....BEST....

mokh997 said...

dalam banyak2 keta konsep ni 2 je mantap
1 tuah
2 lekiu
lain2 tak lebih komestik je

l.i.t.t.l.e g.i.r.l said...

Smart gilsssss. Me likeeeyyy.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget