Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Proton Lekir



Memperkenalkan inilah dia Proton Lekir, salah 1 dari 5 model kereta Proton yang diberikan nama mengikut nama pahlawan melayu Melaka yang dipamerkan di KLIMS 2010 baru-baru ini. 


Konsep Proton Lekir ini diambil dari Lotus Eropah. Tak dapat di pastikan lagi adakah model ini akan dipasarkan di masa akan datang.


Jika model ini dipasarkan, persoalan yang timbul ialah adakah harganya dapat di terima oleh rakyat Malaysia? Biasanya kereta Eropah berharga RM100 000 ke atas. 




Jika di lihat dari hadapan, model ini nampak 'unik'. Sekali pandang macam berudu pun ada. Bahagian hadapan kereta ini nampak ringkas dan kosong tanpa ciri-ciri yang istimewa.




Ruang dalamannya menggunakan tema berwarna oren. Jika diperhatikan, dashboard Proton Lekir ini nampak klasik. Walaubagaimanapun masih awal untuk memperkatakan setiap ciri-cirinya.






Secara keseluruhan, model Proton Lekir ini nampak menarik. Pastinya akan memenuhi citarasa peminat kereta sport 2 pintu.


Namun Proton harus mengkaji dulu permintaan kereta sport di malaysia ini dan pastinya harga juga memainkan faktor yang penting sama ada rakyat mampu memilikinya atau tidak...


Adios~~~~

Comments
12 Comments

12 comments:

Sharinginfoz said...

proton lekir memang cantik le...

Mknace said...

:):):)

Mohamadazhan hjDesa said...

prototaip dah cun, tp cm tiru lotus la...knp xguna keseluruhan kepakaran msia.kan ramai jrutera automotif..

My Little Diary said...

salam,
cantik jugak...

budakmengong said...

aww.kacak ah kereta tuh.tp kn,smpai bila asyk nak tiru yg owg punya?huhux

mie said...

lekir mmg stylo...
best kalo dapat ni

SENORITA ZATY said...

canteekk nyer , angkat laah satu , heeee

Faisal said...

memang lawa pun proton lekir ini..

korang leh tgk kat sini utk lihat gambar proton lekir yg lebih clear

http://www.2dayblogger.com/blog/2010/12/07/proton-lekir-gambar-proton-lekir-proton-pahlawan/

khairul afkar said...

RND proton kan suka makan tido je. memboyotkan perut je. hahaha..

Syakir Rahman said...

knp lambangnye cm laen je??

Ejat-Idiaz said...

singgah sini..
btw, lotus kn mmg milik proton skrg.
jd, x pliklah design mcm lotus

http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Cars

l.i.t.t.l.e g.i.r.l said...

Smart gilsssssss. Suke. Kalau price below 100k mai pakat beli ramai2. hehsss.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget