Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Password Paling Popular Di Dunia



Mungkin ada ketikanya kita buntu memikirkan apakah password yang paling sesuai di gunakan untuk melindungi akta rahsia peribadi kita.


Mengikut kajian, terdapat 10 password yang sering digunakan masyarakat di dunia ini. Jom kita terjah password paling popular di dunia :-   


1. Tarikh lahir

2. Tarikh kejadian / pernikahan

3. Nama depan (banyak digunakan di Amerika Selatan)

4. 123456789

5. 111111

6. ILoveYou

7. Nama gabungan diri sendiri dan pasangan

8. Kata "password"

9. Nombor Telefon rumah / handphone

10. a1b2c3d3....


Sebenarnya mudah aja nak cipta password ni. Bagi yang masih buntu, mungkin boleh gunakan password yang poular ini sebagai password peribadi anda....


Adios~~~~

Comments
9 Comments

9 comments:

d_tieah said...

Huhu..
Nsb baik pswd aku x termasuk dlm ciri2 tersebut..

Kuman Chaos said...

birthdate tu mmg banyak org guna..
kuman "Tornado CHipping & Future.." Entry

amirah said...

kalau buat password canggih sgt, memang tak berapa nak ingat

Farid bin Aspar said...

yg pasti klau password tu kene igt la... jgn dedahkan kt orng lain...

Kitar semula jom

Amanina said...

camne la boleh buntu pikir pasal password. letak je la 'rumahbatu' ke 'akucomel' ke. haha

BLOG SENSASI said...

biarpun popular tp kita x tahu apa perkataannya kan

Latest: FINAL PIALA AFF SUZUKI 2010:Peminat serbu stadium, tiket berharga RM50 habis dijual

Sharinginfoz said...

memang hackers suka entry macam ni bro

zuar said...

nice info..password mesti strong untuk elakkan hackers pecahkan dgn mudah

saya_arief said...

password aku = <>

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget