Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Hotel-Hotel Aneh Dan Unik Di Dunia



Kita biasa menginap di hotel apabila kita berada jauh dari rumah. Tak kiralah hotel 1 bintang ke 5 bintang ke yang penting kita dapat berehat dan tidur dengan tenang.


Kebanyakan hotel pula menawarkan produk dan perkhidmatan yang sama. Tiada perbezaan yang ketara. Kita pula tak mengharapkan sesuatu yang berbeza kerana tujuan asal adalah untuk berehat sahaja.


Namun begitu ada hotel yang menawarkan sesuatu yang lain dari yang lain. Jom kita terjah kelainan yang di bawa.


1. Hotel Kapsul




  • The Capsule Inn Hotel ini terletak di Akihabara Jepun.

    • Berukuran 1 x 2 meter mirip tempat penyimpanan mayat di kamar mayat namun  lengkap dengan  katil, TV, radio juga Wireless LAN (Wifi).

      • Harganya sekitar 3.700 Yen semalaman.


      2. Hotel Vampire




      • Hotel Propeller Island City Lodge di Berlin ini hotel yang aneh dan agak menyeramkan.

      • Kita boleh tidur dalam peti mayat yang biasa di isi oleh drakula. 

        • Kamar- kamar yang ada sangat unik mungkin sesuai bagi anda yang punya hobi mendekati  alam mistik.


        3. Hotel Bawah Laut


         


        • Di bawah laut Poseidon Resort Fiji dibangunkankan sebuah resort bawah laut yang terdiri dari villa mewah dan kamar suite.

        • Anda boleh melihat secara luas pemandangan laut dari bilik

        • Kita akan dapat melihat banyak spesias bawah laut baik terumbu karang yang sangat indah mahupun ribuan ikan meliuk-liuk di dasar laut. 


        4.Hotel Pembentung


         


        • Dasparkhotel ini ialah sebuah hotel di Austria yang diperbuat dibuat dari pembentung yang biasa digunakan untuk saluran air. 

        • Ruang dalamannya direka dan ditambah dengan almari, pencahayaan yang baik dan selimut. 

        • Harga untuk hotel ini sangat fleksibel. Sekarang ini mereka sedang menyiapkan toilet, shower serta minibar di ruangan tempat melayan tetamu.


        5. Hotel Ais


         


        • Hotel di Sweden ini diperbuat dari beberapa blok ais besar dan hampir mirip dengan konsep rumah eskimo. 

        • Suhunya pun sungguh dingin sekali. Air-cond memang tidak di sediakan. 

        • Setiap bilik tidur disediakan dengan pemanas atau sistem thermal  yang diperbuat dari kulit rusa kutub bagi menghangatkan ruang bilik.   


        Adios~~~

        Comments
        6 Comments

        6 comments:

        amirah said...

        brape pulak harga untuk semalam kat hotel vampire tu?hihi

        Sharinginfoz said...

        macam2 jenis hotel ada kan

        Cadangan Mengenai Kad Kredit

        Kuman Chaos said...

        kat sini takde ka hotel-hotel camtu ek.. takde yang berani buat ka? ehehe

        kuman "jutawan" Entry

        Hashira Yusoff said...

        h0tel yg paling best shira pegi..The Royale Bintang Hotel. sangat2 selesa..

        Lelaki Ini said...

        besh2!

        maslinamansor said...

        teringin nak dok hotel bawah laut tue...

        Related Posts with Thumbnails

          ShoutMix chat widget