Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Menara Warisan Merdeka : Mercu Tanda Baru Malaysia ?



Menara Warisan Merdeka adalah sebuah projek yang akan dibangunkan oleh Permodalan Nasional Bhd yang berharga sekitar RM5 billion. Menara 100 tingkat ini dijadual siap pada tahun 2020.


Cadangan projek pembinaan Menara Warisan Merdeka ini telah dibentangkan pada Bajet 2011 di Dewan Rakyat baru-baru ini.  


Jika projek ini menjadi kenyataan, menara ini akan menjadi menara tertinggi di Malaysia. Projek ini juga akan mengekalkan Stadium Merdeka dan Stadium Negara sebagai warisan negara.





Selain di jangka mampu menarik lebih ramai pelancong ke negara ini, menara ini juga di harap dapat menarik lebih ramai pelabur luar melabur di Malaysia.


Semoga Malaysia dapat menyediakan iklim pelaburan yang menarik sekaligus membantu merancakkan pertumbuhan ekonomi negara...


Adios~~~~

Comments
10 Comments

10 comments:

azzey said...

velasrizal: mesti makin ramai pelancong yg dtg ke Malaysia nanti

mohd azmir shah said...

Tak macam membazir ke bro sampai keluar duit sebanyak tu..

ismi khair said...

InsyaAllah. Semuanya pasti mendapat manfaat... ekonomi, peluang pekerjaan, pelancongan... :) Gambatte

Mr Noble said...

bende ni mmg bleh menarik lebih ramai pelancong & secara tak langsung pelabur dr luar juga. tp kene seimbangkan la dgn tidak mengabaikan rakyat sendiri :)

kokyan said...

Memang membazirkan duit rakyat. Duit sebanyak ini patut dibelanjakan untuk kebajikan rakyat/menaikkan taraf hidup. Kita bukan lagi negara yang kaya, daya persaingan pun menurun. Pelabur asing tidak akan datang semata-mata kerana adaya bangunan tinggi. Taktik pengurusan ala Mahathir dah tak berkesan lagi.

Syakir Rahman said...

tu la, cm membazir la gak kalo stakat xde ape2 fungsi yg rasional utk negara...tp design nye mmg cm tu je ke???...dsgn la yg futuristik skit cm kt dubai tuh...he3...

hasrul hassan said...

Salam...
Saya fikir lebih baik kita start balik - Malaysia Pandang Ke Timur la ... cth terbaik: CHina, Korea .. tak banyak pun bangunan pencakar langit tapi ekonomi pesat - produk serata dunia. Jepun lagilah ... sampai skang kita dok pakai barang dia even pada kereta terbaru (baru ke?) Proton Inspira.

Dubai yang banyak bangunan tinggi dan canggih pun tak nampak pun hebat mana - dok bergelut dengan hutang ada la ... sbb byk pinjaman tak bayar - gara2 sebab sewa tinggi dan macam2 lagi.

So apa agaknya rasional? Menara Warisan akan menambah peluang kerja? Kalau tambah peluang kerja - baik sahaja perhebatkan industri IKS - industri kita sendiri. Mantapkan songket dan batik, buat enjin sendiri, buat kapal terbang sendiri .. dari bina bangunan yang pasti akan didominasi orang asing dengan sewa yang mak hai .. giler!

KLCC dulu dan Menara Petronas yang kononnya nak tolong Bumiputera pun ... hmm indah khabar dari rupa .. byk shop lot penuh dengan orang asing .. jenama asing .... mana jenama kita? suruh dibeli barangan buatan Malaysia .. tapi Malaysia sendiri tak berdaya saing nak promote produk sendiri.. apa kes?

So fikirlah .. byk duit PNB ni ... banyak lagi boleh buat. Kata kemiskinan dan jurang Bumi dalam ekonomi masih menjarak .. so? lakukan sesuatu dari bina bangunan ...

menara said...

http://menarawarisan.blogspot.com, the place where pros and cons flock together!

hazwanhakim said...

tp rmai yg tentang projek ni..huhu

Anonymous said...

Ape benda korang ni>..PNB tu Syarikat Swasta la..bukan Kerajaan..Jadi Diorg gune duit bukan duit Rakyat..Cube kaji balik..
Tul TAk aku ckp..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget