Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Cuti Putus Cinta Di Perkenalkan Di Jepun



Sebuah syarikat pemasaran di Jepun yang bernama Hime & Company telah memeperkenalkan cuti khas bagi kakitangannya yang putus cinta. Cuti akan lebih lama jika kakitangan itu sudah berusia.


Bagi kakitangan yang berusia 24 tahun ke bawah layak mendapat cuti 1 hari, untuk yang berumur 25 tahun ke 29 tahun akan mendapat cuti 2 hari dan 3 hari kepada golongan yang berusia lebih dari 30 tahun. 


Syarikat ini beranggapan mereka yang berumur 30 tahun ke bawah selalunya pantas dalam mencari pengganti. Justeru itu cuti yang di tawarkan kurang dari 2 hari untuk merawat kedukaan.




Tujuan cuti ini diperkenalkan adalah untuk membantu kakitangannya menghilangkan kesedihan dan datang kerja dengan perasaan yang lebih tenang.


Menurut CEO syarikat tersebut, melalui cuti khas ini semua pekerja akan berpeluang menikmatinya berbanding cuti bersalin iaitu terhad untuk pekerja yang hamil sahaja. 


Yang musykilnya bagaimana syarikat ini boleh mengenalpasti bahawa kakitangan syarikat ini benar-benar sudah putus cinta? Adakah dengan menemubual bekas pasangan kakitangan itu? Bayangkan kalau seseorang itu putus cinta 5 kali dalam setahun. Berapa hari cuti dia dapat nanti? Tidakkah  ini akan menjejaskan produktiviti syarikat?


Adios~~~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Kuman Chaos said...

betul tu.... mesti banyak la yang putus cinta lepas nih sebab nak bercuti.. apa bukti ek untuk putus cinta? baca blog putus cinta?
kuman "Pandai..." Entry

amirah said...

kalo camni bleh la berkomplot ngan ex dia semata2 nak dptkn cotiii..hehe..tp dorang tak heran kut sebab dah jd negara maju kan

azzey said...

velasrizal: mmcm2 jenis cuti pon ada ek!

skieyn said...

kalo camni, boleh la wat org lain putus cinta..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget