Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Masih Relevankah Perigi Mencari Timba ?




Simpulan bahasa 'perigi cari timba' sangat tidak digemari oleh wanita. Ini kerana ia menggambarkan wanita  itu terhegeh-hegeh mengejar cinta lelaki. Sedangkan lelaki itu belum pasti menyukainya.


Namun, keadaan zaman kini telah banyak berubah. Tidak kiralah lelaki atau wanita, masing-masing perlu berusaha untuk mencari cinta sejati.


Di sini, saya nak share beberapa langkah mudah supaya anda dapat mendekati lelaki pujaan dan dalam masa yang sama, menjauhkan diri daripada label 'perigi cari timba'.



1. SMS


  • Anda boleh memulakannya dengan mengirimkan SMS. Apa yang penting, kenalkan diri anda sejujur jujurnya. 

  • Mulakan dengan bertanya khabar dan bertanya sama ada si dia masih mengingati anda atau sebaliknya. Seterusnya bertanyakan tentang perkara-perkara yang disukainya.

  • Tidak semua lelaki gemar berterus-terang di awal perkenalan. Apa salahnya anda bersahabat dahulu dengannya dan anggap itu semua adalah proses normal sebuah perhubungan.


2. Telefon




  • Buat permulaan, jangan berbual terlalu lama kerana tidak ramai lelaki yang suka 'bergayut' terlalu lama dengan orang yang baru dikenali.

  • Berterus-terang sebab anda menghubunginya dan berharap panggilan anda itu tidak menganggunya. Sikap anda yang berterus-terang selalunya lebih dihargai oleh golongan lelaki.


3. Bertemu



  • Jika anda anggap dating adalah tugas seorang lelaki, anda silap sebenarnya. Wanita juga boleh mengajak lelaki yang disukainya keluar makan atau bersiar-siar.

  • Yang penting, jangan menganggap pertemuan pertama sebagai 'dating'. Anggap sahaja ianya sebagai usaha untuk berkenalan tetapi dalam suasana yang lebih mesra.

  • Namun jika si dia menolak pelawaan anda kerana beberapa alasan yang munasabah, cuba berfikiran positif dan jangan sekali-kali kecewa.


4. Pilih waktu dan tempat yang sesuai



  • Sebagai permulaan pilihlah hari minggu atau cuti semester untuk temu janji anda yang pertama. Ini adalah untuk menunjukkan anda tidak terlalu terdesak untuk bertemu dengannya.

  •  Dia akan menganggap pertemuan tersebut sebagai mengisi masa lapang yang terluang serta berkenalan dengan lebih lanjut dengan teman barunya.   

  • Jika anda tergerak hati untuk mengajaknya menonton wayang, pastikan filem pilihan anda itu menepati citarasanya. Jika anda belum pasti, filem animasi selalunya pilihan terbaik yang boleh anda pilih.


5. Luahkan perasaan


  • Apabila anda melihat si dia memberikan respon yang cukup baik salam perkenalan yang anda hulurkan, apa kata anda luahkan perasaan sebenar anda terhadap si dia.

  • Ini kerana terdapat segelintir lelaki yang sukar menyatakan perasaannya sendiri walaupun dia cukup menyukai seseorang wanita tersebut.

  • Namun jika jawapannya agak mengecewakan, jangan sekali-kali menyimpan rasa kecewa. Sebaliknya berikan si dia masa untuk berfikir tentang perhubungan tersebut. Dengan keikhlasan serta kesungguhan yang anda tunjukkan, pasti si dia akan tertarik dengan anda.


Dalam hal ini wanita juga perlu jadi 'pemburu'. Bayangkanlah lelaki berkualiti sekarang kian susut selepas tolak lelaki sotong, mat rempit, mat ganda dan kutu rayau. Untuk mendapatkan lelaki berkualiti ini anda perlu menepis stigma 'perigi mencari timba'. Tak gitu ?


Adios~~~~

Comments
11 Comments

11 comments:

amirah said...

betul..!!kena carila jugak.sekrang takdela kut dah perigi cari timba sebab zaman teknologi

ejaMaria said...

mmm... nak yg berkualiti tu la yg payah... hehehe

azzey said...

velasrizal: kena usaha jg kan....kan uasaha tu tangga kejayaan!

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

kena usaha cari lelaki yg baik utk dijadikan suami, tp susahnye nk cari

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

kena usaha cari lelaki yg baik utk dijadikan suami, tp susahnye nk cari

cikgu isza said...

perigi pun dah tak mandang sekarang ni..
;)

Sharinginfoz said...

betul cakap accey, usaha tangga kejayaan, kalau nak lagi cepat ambil le lift or escalator ya

Kalamhati said...

hehe isza wat lawak ptg isnin..btul tu..setuju..tapi perigi ni tak jumpa2 lagi cari timba..hahaha

NuR 'aQiLaH said...

shuke part 5. luahkannn. auwwww :P

J.M.R said...

x salah rasanya..dunia kan dh mkin maju..selagi tak bertentangan ngn hukum, boley kan ajer...:-)

AdaSomething said...

setuju...x cuba x tau...just anggap cam nk tmbah kenalan...pastu slow2 la berknalan ngn lebey mndalam...
tp yg penting jgn rushing...takut2 cinta mee segara...sedap time panas...kembang time sejuk...hehehe...

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget