Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Waspada Hubungan Dengan Bangsa Asing

 
Golongan muda diingatkan supaya berfikir 'beribu kali' sebelum menjalinkan perhubungan atau memasuki gerbang perkahwinan campur kerana kajian menunjukkan kejayaannya hanya 3:10.

Kajian yang dilakukan oleh beberapa ahli sosiologi di negara ini antara 1995 hingga 1998 mendapati dalam setiap 10 perkahwinan campur yang dimulai dengan perhubungan sebagai kekasih, hanya tiga yang berjaya.

Kegagalan perkahwinan atau perhubungan disebabkan perbezaan budaya, agama dan cara seseorang itu dibesarkan di khalayak negara masing-masing.


Kebanyakan perkahwinan atau perhubungan lebih didasarkan kepada 'asmara pendek', maknanya apabila sudah melalui satu tempoh singkat, masing-masing akan menyorot balik tuntutan budaya dan agama pada sudut khalayak di mana dia dilahirkan. 

Ianya bertambah rumit lagi kalau pasangan terbabit ada anak, maka si bapa akan 'melarikan' anak kembali ke negara asalnya, dan dalam soal ini, perkahwinan campur yang gagal, adalah lebih baik jika pasangan itu tiada anak.

Kepada golongan muda yang kemaruk bercinta dengan bangsa asing tu fikir-fikirkan lah masak-masak kesan baik burunya.. Jangan sampaikan nasi menjadi bubur kerana tangis darah pun takkan mampu mengubah kenyataan..
 
Adios~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Aini said...

tak nak ngan bangsa asing. Mau melayu jugak.. =)

namzanur said...

adoi...macam2 laaaa....nk buat mcmn... bangsa asing ni pandai ngorat:-D tu pasal laaa ramai yg terpikat.....apa2 pun ht2 laaa

aneszailani said...

waa..bangsa asing kat UTM sgt ramah tamah..sampai kami naek seram~ T_T

ɥɐɹnzɐu ɯıuɐɥ ıʇuıq ןnpqɐ ɟɟıʇɐן [pinkolah] said...

sya pn skrg brkawan dgn bangsa asing...ntah knapa bole trikat dgn dia... >'<

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget