Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Mi Segera Ganti Nasi?


Jumlah jualan mi segera yang mencecah AS$25 bilion tahun lalu mungkin akan  menggantikan nasi sebagai makanan ruji dunia dalam tempoh beberapa tahun akan datang.

Perubahan kini telah pun  berlaku di Indonesia apabila mi segera sudah menggantikan tradisi pemakanan rakyat berpendapatan rendah di negara tersebut.

Keadaan itu digalakkan lagi oleh harga mi segera yang lebih murah berbanding makanan ruji di negara tersebut.

Berikutan aliran peningkatan itu, ada pihak yang mahu menjadikan mi segera sebagai makanan global sebagai menggantikan makanan ruji di dunia.

Tambahan pula khasiat mi segera juga telah diperkaya dengan nutrien dan zat makanan yang seimbang seperti protein dan karbohidrat yang membantu diet pemakanan individu.

Apa-apa pun mi segera dah pun menjadi makanan ruji aku sejak zaman di universiti lagi. Murah dan cepat di sediakan menjadi faktor mengapa aku memilih menu mi segera ini.. Sehingga hari ini mi segera masih kekal sebagai makanan kegemaran aku. Bagaimana pula anda?

P/S: Teringat trademark Alex Raja Lawak 4 "Megi saya sudah kembang"...

Adios~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Sharinginfoz said...

mi segera.. mi segera.... itu your buffered earnings ads kan???

NomborSebelas said...

ini memang betul meggi saya sudah kembang :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget