Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Paul Baru Penganti Paul The Octopus (World Cup)



Paul baru Penganti Paul The Octopus (World Cup) telah diperkenalkan bagi menggantikan Paul si sotong kurita yang pandai meramal keputusan perlawanan World Cup 2010 baru-baru ini yang telah mati. 


Paul mati di akuariumnya di Oberhausen Jerman, ketika usianya 2 tahun setengah sedangkan usia maksimum seekor gurita biasanya cuma tiga tahun.


Paul menjadi tumpuan dunia ketika berlangsungnya Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan kerana berjaya meramal keputusan perlawanan dengan tepat terutamanya yang melibatkan pasukan Jerman. 





Sotong kurita yang baru berusia 5 bulan yang berasal dari Montpellier, Prancis selatan itu juga diberi nama Paul. Paul baru ini diperkenalkan kepada pengunjung pada 3 November 2010 baru-baru ini. 


Menurut pemilik pemilik Paul baru,  jangan terlalu banyak berharap keajaiban dari Paul ini kerana Paul muda ini belum tentu mempunyai 'kemampuan' untuk meramal keputusan pertandingan sepakbola dengan tepat.


Tak kiralah Paul baru atau lama, kita yang beragama Islam ini dilarang mempercayai perkara-perkara khurafat ini. Boleh jatuh hukum syirik. Berdosa besar...


Adios~~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

Sharinginfoz said...

ada pengganti le pulak

noorafzan.blogspot.com said...

aiseh...
dorang ni taksub nau dengan sotong.
cett..

Anonymous said...

betol2.....aku paling menyampah tgk wall kt fb yg sebok ckp pasai ramalan sotong ni....masalahnye kwn2 aku yg gile bola la...seyes...aku xtau nk tegur gane dh

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget