Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Sedap Ke Daging Tikus?


Akibat tidak tahan dengan serangan tikus ke atas sawah padi mereka, pesawah di utara Thailand telah membuat keputusan untuk menjadikan tikus sebagai makanan mereka. Di anggarkan lebih 300 000 ekor tikus menjadikan kawasan sawah padi sebagai habitat.   

Sebagai langkah permulaan, mereka meletakkan jerat dan perangkap tikus untuk menangkap tikus. Hasilnya dalam masa sehari hampir 100 ekor dapat di tangkap. Langkah ini sekurang-kurangnya dapat mengurangkan populasi tikus di kawasan itu..

Oleh kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak melupuskan tikus yang di tangkap, mereka menjadikan tikus itu sebagai makanan mereka. Tikus akan bunuh dahulu, dibakar sedikit dan kemudian di potong mengikut bahagian sebelum menggoreng..
 
  
  
  
 

Mereka mengatakan daging tikus adalah setanding dengan daging ayam..Sekurang-kurangnya time musim perayaan mereka tidaklah bergantung kepada daging ayam sahaja hahaha..Sapa yang nak tau daging tikus tu best ke macam daging ayam boleh la try..Aku tak nak..

 
Nampak menyelerakan kan..Sejibik macam daging ayam..Ada kes di Thailand di mana pengunjung  menyaman restaurant kerana menyangka daging yang di hidangkan adalah daging ayam..Oleh itu sapa-sapa nak ke Thailand berhati-hatilah ye..  

Comments
2 Comments

2 comments:

MiD0ri said...

geli nyeeeee... xmo xmo xmooo... bluwekkkk

suri said...

whuwak.ee..geli den..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget