Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Lagi Kes Budak kena Culik!!!

 

Dahulu negara kita di kejutkan dengan kehilangan adik Sharlinie dan adik Nurin Jazlin. Malangnya apabila kita terpaksa menerima berita kematian adik Nurin yang dibunuh secara kejam oleh individu yang tidak berhati perut.


Bahkan Allahyarhamah adik Nurin juga turut di liwat sebelum di bunuh. Adik Sharlinie pula masih gagal di kesan sehingga kini. 


Kenapa ini berlaku? Adakah di sebabkan kelalaian ibubapa? atau penculik itu terdesak untuk mendapatkan wang dan terlalu menurut nafsu atau masyarakat kita ini tidak "menjaga tepi kain" orang. 


So menjaga tepi kain orang ni perlu jika di lihat dari aspek yang positif. Contohnya kita perlu kenal anak anak jiran supaya dapat terhindar dari perkara-perkara yang tidak di ingini..


Kat bawah ni anda dapat lihat lagi satu kes penculikan tapi tidak melibatkan manusia la..





                                 

 


Tengok kat gambar ke 3 tu. Penculik dah siap sedia dengan pisang dah.. Jaga-jaga..


Kalau "kes" seperti di atas berlaku apakah tindakan anda ye? Bukankah juga ini kes penculikan juga? Perlu ke repot kepada pihak polis? Ada ke peruntukan undang-undang untuk menahan "penculik seperti gambar di atas"?


Sama-sama lah kita fikir bersama.. 


Adios~~

Comments
2 Comments

2 comments:

ParkAir said...

mesti penculik tu nak gold banana sebagai tukaran, muahaha!

cik idaY said...

comel giler..
haha
teringt orag utan yg jga tarzan..
anggap macam anak sendiri..snap sendiri ke pic tu?

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget