Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted




Majlis keberangkatan pulang Tuanku Mizan Zainal Abidin (Yang Di Pertuan Agung Ke 13) 2007-2011 dan Tuanku Nur Zahirah telah pun berlangsung pagi tadi (12 Disember 2012) dengan penuh istiadat diraja.


Keberangkatan pulang Tuanku Mizan Zainal Abidin ini adalah sebagai upacara berakhirnya tempoh perkhidmatan sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-13. Upacara gilang gemilang ini turut disiarkan secara langsung (live) di TV1.


Tuanku Mizan yang ditabalkan sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-13 pada 26 April 2007 untuk tempoh lima tahun, berangkat meninggalkan Istana Negara pada pukul 11 pagi.


Tuanku Mizan dan Tuanku Nur Zahirah sebelum itu berkenan meluangkan masa bersalaman dengan kesemua 500 petugas Istana Negara, sebelum berangkat ke Dataran Parlimen bagi upacara rasmi keberangkatan pulang baginda berdua ke Terengganu.




Tuanku Mizan yang berpakaian rasmi Yang di-Pertuan Agong yang dikenali sebagai ”muskat” turut menerima mengadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.


Baginda berdua berangkat meninggalkan Istana Negara dengan menaiki kenderaan rasmi Yang di-Pertuan Agong diiringi seramai tujuh pengiring bermotosikal serta 12 pengiring am diraja daripada Kor Armour Diraja.


Hari esok (selasa 13 Disember 2011) akan berlangsungnya pertabalan Yang Di Pertuan Agong ke 14 yang baru iaitu Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah (Sultan Kedah). Untuk rekod ini kali ke 2 Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah menaiki takhta sebagai Yang Di Pertuan Agong.


Jangan lupa saksikan Majlis Pertabalan Yang Di Pertuan Agong ke 14, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah esok. Upacara penuh adat istiadat ini akan disiarakan secara langsung (live) di TV1. Jangan lupa tonton ya, upacara seperti ini hanya berlangsung sekali dalam tempoh 5 tahun. Memang rugi kalau tak tengok !



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Yumida said...

ske tengok keperibadian...n kewibaan sultan kita ni...wife die pon cantek

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget