Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Tips Update Blog Di Office



Ramai bloggers di luar sana yang berkerjaya. Keluar pagi balik petang, ada kala sampai malam. Bila dah sampai rumah makan, luangkan masa bersama keluarga kemudian masuk tidur.


Begitulah rutin seharian. Hampir tak ada masa nak update blog. Kadang-kadang rasa bersalah bila kita dah ada ramai pengikut setia membaca blog kita. Mesti mereka tertunggu-tunggu entri yang seterusnya.




Oleh itu, tak semesti di rumah je boleh update blog, di office pun boleh tapi kena cover line sikit.Kali ini saya nak share dengan anda semua tips update blog di office :-


  • Kalau di office ada internet, datang awal sedikit untuk menulis blog. Tak pun boleh gunakan masa rehat untuk tulis blog tapi jangan sampai lupa makan dan solat pula.

  • Kalau office tak ada internet, bawa broadband sendiri dan cari masa yang sesuai untuk tulis blog. Kalau pc di office disable USB, bawa laptop sendiri. 

  • Curi masa dalam waktu berkerja untuk tulis blog (walaupun tidak beretika). Pastikan anda usha line dulu sebelum itu. Tapi make sure semua kerja anda dah selesai sebelum tulis blog.

  • Buat auto publish post. Katakan pada hujung minggu anda free. Ambil masa ini untuk tulis sebanyak mungkin entri kemudian buat auto publish entri untuk setiap hari anda berkerja. 


  • Memandangkan masa yang terhad di office, pastikan entri yang anda tulis ringas, tepat dan padat. Ini dapat mengelakkan anda dari membuang masa yang banyak hanya untuk menulis blog.

  • Kalau memang tak dapat sangat nak tulis blog di office, minta orang yang rapat dengan anda tuliskan untuk anda contohnya isteri. Pastikan dia tahu entri apa yang sesuai untuk blog anda.


Memang rasa serba salah ada pembaca tertunggu-tunggu entri kita yang seterusnya sedangkan kita bukan sengaja tak update blog. Kekangan masa dan tanggungjawab lain perlu di utamakan.  


Mungkin tips di atas ini dapat membantu sedikit sebanyak. Apa-apapun jangan anggap menulis blog ini 1 bebanan. Anggaplah ia sebagai 1 medium untuk berkomunikasi dengan dunia luar dengan cara yang menyeronokkan...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Sharinginfoz said...

buat auto-publish memang ok

Sandokhan said...

thanx fo da tip bro...

gua memang buat semua nie, kecuali part soh isteri tolong tuliskan dengan auto-post tu...

kekangan tanggungjawab keja nie mmg buatkan kita takdak masa nk spent utk blog.

Betul ckp ko, tulis blog nie, mmg untuk suka-suka...tapi, bila da ada pembaca...kadang2 request diorang tu...susah nak tolak...serba sedikit jadik beban jgak...tapi, gua slalu bersangka baik..maybe drg suka dgn gaya penulisan kita...

entah la..

Relevan said...

Idea dan tips yang bagus hehe!

Equest2u said...

Selling Office Equipment In Malaysia-
Equest Enterprise

Welcome visit our website at:
http://www.equest2u.com.my

or email us at sales@equest2u.com.my

Thanks

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget