Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Bajet @ Belanjawan 2012 Dibentang Pada 7 Oktober 2011




LATEST UPDATE


Perbentangan Bajet @ belanjawan 2012 telah bermula. Klik link ini untuk berita terkini INTIPATI DAN RINGKASAN BAJET 2012 ini yang kami bawakan khas secara langsung dari Parlimen Malaysia.



PREVIOUS ENTRY


Menurut laporan BERNAMA, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan membentangkan Bajet 2012 di Parlimen pada 7 Oktober 2011 ini.


Tumpuan bajet 2012 ini adalah untuk melaksanakan usaha transformasi ke arah meningkatkan momentum pertumbuhan dan mengekalkan kesejahteraan rakyat.


Antara perkara yang akan diutamakan dalam belanjawan 2012 ini ialah bagaimana untuk mengatasi kos sara hidup yang kian meningkat dan bagaimana untuk merangsang ekonomi Malaysia setelah berlakunya krisis ekonomi di Amerika Syarikat  dan krisis hutang di Eropah. 


Sementara kita menanti pengumumamn belanjawan 2012 apa kata kita lihat secara ringkas intipati bajet 2011 :-




Tahun lalu kerajaan memperuntukkan RM212 bilion untuk Bajet 2011, iaitu 2.8% lebih tinggi berbanding Bajet 2010. 


Daripada jumlah itu, RM162.8 bilion diperuntukkan untuk perbelanjaan operasi dan RM49.2 bilion untuk perbelanjaan pembangunan.


Untuk bajet 2012, kerajaan dijangka akan mengumumkan kenaikan gaji 40% dan bonus untuk kakitangan awam seperti yang dituntut oleh CUEPACS dan menggariskan kadar cukai yang mampu menarik kehadiran pelabur asing ke Malaysia.


Apa-apapun kalau nak tahu intipati bajet @ belanjawan 2012 yang sebenar, jangan lupa saksikan secara live pembentangan bajet ini yang pasti akan disiarkan di TV pada 7 Oktober 2011 ini...



Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Sharinginfoz said...

thanks for the info bro, kita tunggu nanti

Noor Fatin said...

bulan 10. lmbt lagi. hehe selalu gak tgk :)

Zura Tahir said...

thanks...tp xminatlah nk th psl budget sbb harga barang mesti naik jgak ....hehe

Anonymous said...

mari tukar kerajaan, kerana mereka lupa kami adalah majoriti pengundi, rakyat di mata BN adalah pekerja awam, rakyat indon dan bangladesh!. dan bukannya satu malaysia. kakitangan kerajaan boleh menikmati kenaikan gaji, tetapi bukan kami golongan muda pekerja swasta yang tertindas!! cadangan dan harapan unutk pekerja swasta adalah retorik dan jelas tidak adil!! Jom tukar! kerana kami jutaan pekerja swasta masih tertindas dan penat lelah kami membayar cukai untuk kenaikan gaji pekerja awam dan mengisi poket kerajaan. sedangkan kami penyunmbang ekonomi negara. demi keluarga pekerja swasta harus berani melakukan perubahan. kerana kami pekerja swasta bukan rakyat malaysia tapi pekerja awam!!

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget