Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PENUH


Manchester United melangkah bergaya ke final Liga Juara-Juara Eropah setelah menang 4-1 ke atas Schalke 04 (Agg 6-1) dalam perlawnan yang berlangsung di Old Trafford. .


Pada separuh masa pertama, Schalke di lihat cuba memecah dominasi permainan United namun United yang memperoleh jaringan awal menerusi Antiono Valencia minit ke 26. 




Darron Gibson menambah derita Schalke dengan menjaringkan gol ke 2 minit ke 31. Namun Schalke merapatkan kedudukan menerusi sepakan kencang Jurado minit ke 35.


Jurulatih Barcelona di lihat hadir menyaksikan perlawanan ini dari tempat penonton untuk menganalisis permainan United. Mereka akan bertemu di final di Wembley nanti. 




Separuh masa kedua, MU terus melebarkan kedudukan menerusi Anderson yang bijak mencari ruang menjaringkan gol minit ke 72 hasil kekalutan di depan pintu gol.


Anderson sekali lagi menjaringkan gol minit ke 76 hasil lorongan bola dari Dimitar Berbatov yang melepasi perangkap offside Schalke. Kedudukan 4-1 kekal sehingga wisel penamat dituipkan.




United melangkah bergaya ke perlawana akhir Liga Juara-Juara Eropah dengan menang 6-1 secara aggregat ke atas Schalke.


MU akan bertemu Barcelona yang menumpaskan Real Madrid 3-1 secara aggregat di perlawanan akhir nanti akan berlangsung di Wembley London pada 28 May 2011 ... 


PREVIOUS ENTRY


Malam ini pastinya peminat bola sepak akan bersengkang mata bagi mengetahui keputusan @ result Manchester United VS Schalke 04 Live Separuh Akhir  2nd Leg Liga Juara-Juara Eropah 5 May 2011.


Di atas kertas MU memiliki kelebihan apabila mempunyai bekalan 2 gol di tempat lawan dalam perlawanan pertama separuh akhir di samping bermain di gelanggang keramat Old Trafford. 


Pemenang perlawanan ini akan menentang gergasi Sepanyol, Barcelona di perlawanan akhir yang akan berlangsung di Stadium Wembley,  London pada 28 May 2011.




Munurut sumber, MU tidak akan menurunkan Wayne Rooney dan Javier Hernandez yang di rehatkan untuk  menentang Chelsea ahad ini. Dimitar Berbatov dan Micheal Owen akan mengetuai barisan serangan MU.


Di kem Schalke pula, pemain-pemain di gesa bangkit seperti mereka menumpaskan Inter Milan 5-2 di San Siro. Raul yang sudah mencipta 71 gol sepanjang penyertaan beliau dalam kejohanan Liga Juara-Juara Eropah pastinya harapan Schalke untuk memburu gol.


Jom kita terjah kesebelasan utama kedua-dua pasukan untuk perlawanan ini :- 




Apa-apa pun jangan lupa saksikan perlawanan Manchester United VS Schalke 04 live UEFA Champions League semi final 2nd leg 5 May 2011 ini di Astro ESPN jam 2.40 a.m


Keputusan @ result perlawanan ini akan di update di blog ini sejurus perlawanan tamat...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

amirah said...

eleh, dgn schalke leh la..masa kalah aritu senyappp je..heh

Sharinginfoz said...

nak barca menang nanti

Noor Fatin said...

best je bila MU menang :P

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget