Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

SMS Raya VS Kad Raya



Apabila kian menjelang Hari Lebaran tumpuan umat Islam pastinya ke arah persiapan menyambut kehadirannya. Mereka mula menbeli dan mendapatkan baju raya, kuih raya, mercun raya dan tidak ketinggalan kad raya.


Namun sejak akhir-akhir ini kad raya semakin kurang mendapat tempat di hati masyarakat Malaysia. Mereka cenderung untuk menggunakan SMS untuk membuat ucapan hari raya kepada saudara mara dan sahabat handai.


   
Yang mana paling best? secara peribadi, kad raya lebih 'feel' berbanding SMS. Bayangkan kesungguhan penghantar membeli kad raya dan setem kemudian menulis sebelum mengirimnya ke pejabat pos. Nampak kesungguhannya untuk bermaafan di situ.


SMS pula boleh di hantar kepada sesiapa sahaja.'Feel' nya kurang sedikit. Biasalah lepas dapat SMS tu pasti di delete. Kalau kad raya tu selalunya di simpan buat kenangan. Ada yang siap gantung buat perhiasan lagi.


Walaupun kad raya lebih efektif namun ramai masih memilih SMS. Kalau tak percaya tunggulah malam raya pasti ramai yang menghantar SMS raya kepada anda. Syarikat pembuat kad raya perlu membuat sesuatu untuk kad raya terus relevan di hati pengguna...


Adios~~~~ 

Comments
12 Comments

12 comments:

saya_arief said...

ko xnak kasik aku kad raye ke..
haha.

apik pehe said...

kad raya bleh jer digantung kan..
tapi mesej tu xleh la..
ehehe

Sharinginfoz said...

semakin kurang org hantar kad raya kan

Yatre Hayati said...

posmen pun dah kurng keje da..

noor afzan said...

rizal..
seriously, saya prefer kad.
meh anto kad raya sekeping untukku.
haha~

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

Tapi yang menyampahnya bro.time malam raya tulah line jam..ngirap..

http://pejuang-kesenian-extreme.blogspot.com/2010/08/vogueliciouspussycat-dolls-versi-lelaki.html

Yuselasapalagi said...

kad raya lagi besh! bole nak riak2 tunjuk kat kawan2 yang kita nih populer dapat banyak..feeling mcm banyak fans..hehe

azzey said...

kad yg canggih camane pun.....x leh lawan kad raya yang bese tu kannnnnn....

hamzah ian said...

gua lagi suke kad raye..

hamzah ian said...

gua lagi suke kad raye..

hamzah ian said...

gua lagi suke kad raye..

Nur Hawa Mohd Zin said...

nak kad!! heheheh

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget