Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Harga Kuih Muih Terkini !



Nampaknya ramai peniaga yang tidak menghiraukan arahan Perdana Menteri untuk tidak menaikkan harga makanan terutamanya sepanjang bulan Ramadhan ini. 


Tinjauan rambang yang di buat di sekitar beberapa bazar Ramadhan sekitar Kuala Lumpur mendapati ramai peniaga menaikkan harga makanan terutamanya kuih muih sekitar 10 sen ke 50 sen.




Sebelum berlakunya kenaikan pemotongan subsidi baru-baru ini, harga kuih muih sekitar 3 biji bersamaan RM1 (33 sen sebiji). Selepas berlakunya pemotongan subsidi, harga kuih muih naik menjadi 40 sen atau di jual 5 biji bersamaan RM 2.    


Alasan peniaga menaikkan harga makanan adalah kerana harga gula dan minyak sudah naik. Oleh itu, mereka tidak mahu keuntungan perniagaan mereka terjejas maka mereka tiada pilihan lain selain menaikkan harga makanan.




Nak salahkan peniaga 100% pun tak boleh juga. Mereka ini perlu menjaga periuk nasi mereka.  Bagi yang berpendapatan rendah pasti menerima kesan kenaikan ini. Tapi  bila harga minyak dan gula turun harga makanan tetap tidak berubah. Ajaib kan ?


Adios~~~

Comments
9 Comments

9 comments:

Sharinginfoz said...

jangan beli banyak2, hmmm memang nak kaut untung betul diaorang ni

Tips Mudah Tingkatkan Trafik

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

Tak tau la bro nak salahkan siapa..Barang asyik naik je..

Nota:Baru tadi aq gi Bazar,ada mak cik jual bergedel 1 seringgit..saiz kecik lak tu..

Kuman Chaos said...

sama ngan aku kat sini gak... awal bulan 8 ari tu dah start charge 3 kupang sebijik... sebelum nih 4 singgit (2kupang 5 duit sebijik) hampes betul....

velasrizal said...

<a href="http://akudansesuatuz.blogspot.com/>Harga Kuih Muih Terkini !</a>

velasrizal said...

Harga Kuih Muih Terkini !

velasrizal said...

Harga Kuih Muih Terkini !

nuriz said...

kenapa bulan posa org suka tunjuk gambar makanann waaaaaaa!!!

soclose2213 said...

biasala tu dah nama peniaga nak untung aje..rugi tak mau..=.=

Emilia Emira said...

haha daa name nye penjual kan..msti laa nk untung..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget