Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Model Baru Proton Waja Lancer 2010



Menurut sumber, tak lama lagi Proton akan melancarkan model baru Proton Waja yang di adaptasi dari Mitsubishi Lancer pada tahun 2010 ini. 


Proton Waja ini merupakan sebuah model yang dibina sendiri oleh Proton bermula dari R & D dengan hasrat menguasai kembali pasaran segmen C yang di monopoli oleh Honda City dan Toyota Vios.


Nampaknya Proton mengikut jejak langkah Naza dan Perodua yang tidak memerlukan model baru untuk mencatat keuntungan yang besar, sebaliknya cukup sekadar menjual semula kereta dari jenama lain yang direbadge semula.


Jom kita terjah gambar model Waja baru yang sempat dirakamkan :-













(credit to Paultan & Fahmil)


Yang menjadi persoalannya berapakah harganya model ini nanti?. Saya rasa harga yang munasabah bagi  model ini ialah dalam lingkungan RM70 000 sehingga RM80 000. 


Secara peribadi, model ini mungkin dapat membantu menaikkan momentum jualan Proton yang selama ini bergantung kepada Persona untuk bersaing dalam pasaran segmen C yang di pelopori oleh Honda City dan Toyota Vios.


Apa pendapat anda tentang model ini ?


Adios~~~~ 

Comments
15 Comments

15 comments:

saya_arief said...

agak kacak la kete ni..
:D

MOFASAD said...

aku angkat 5

Sharinginfoz said...

harap ianya dapat menambah keyakinan rakyat malaysia mengenai kereta tempatan

lydzar said...

saya kena jugak beli alza, MPV mampu milik, sbb anak saya ramai hikhikhik

Sollehahn Maximus said...

memang cun..tp persoalannya, smpi bila proton nak buat adaptasi rekabentuk luar jer?..bila nk buat design sendiri yang boleh kalahkan lancer?

diraja22 said...

janji proton mahu bersaing secara sihat..
cari lg model2 yg mantap..

diraja22 said...

janji proton mahu bersaing secara sihat..
cari lg model2 yg mantap..

hans said...

tak tahu kenapa tapi aku berminat lak tgok design dia

P/S : Anda Semua Dah Daftar Sebagai Pengundi?

lionteen said...

mcm x bape suke bhgian dpn tu..huhu

fiezaradzi said...

ok lau dari segi minyak jimat dan ciri2 ketahanan ok.. lau tak, tak dapat nak tolong.. lagi satu lau harga lebih murah, lagi ok.. hehee.. barulah org berebut2 nak beli...

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

Kena tengok dekat depan mata la..Baru tau cun atau tidak..

Entri Terbaru PKE
Cara Ketawa Di Facebook
Wonder Girls Vs Wonder Gay

LiFe KaMi said...

tak bole blah beb..pasni sape yg ade lancer org tak pandang ler..hehe

elmo blurb said...

warna pink + merah satu. :)

Syakir Rahman said...

sebijik mcm lancer je...x besh...

Katak said...

Tapi nampak muncung depan ada sikit macam kerbau pendek laa

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget