Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Ketenangan Yang Abadi Ada Di Situ..


Sudah lama aku tidak menikmati ketenangan dalam hidup ini..Apa sebabnya pun aku tidak pasti..Adakah kerana "peristiwa hitam" itu..Atau mungkin aku terlalu di buai arus budaya keseronokan duniawi hingga hilang "nur" seketika..Adakah mungkin aku sudah tersasar jauh dari bumi yang nyata..

Tak kiralah apa puncanya. Aku perlu mencari "kekuatan" untuk kembali kepada normal.. Adakah aku mampu kembali seperti dahulu? Aku perlukan ketenangan.. Bagiku ketenangan yang abadi ada di kampung halamanku..

Seawal 8 pagi aku bertolak ke kampung halamanku..Perjalanan 1 jam suku bagaikan tidak terasa..Bagaikan ada yang menggamit ku untuk segera pulang ke sana (walaupun tak ada yang mengamit sebenarnya)..Setiap papan tanda yang aku lintasi akan ku rakamkan gambarnya..



Suasana aman, jauh dari kesesakan lalu lintas, desiran angin meniup di kala senja dan deruan air sungai yang mengalir lesu benar benar memberi ketenangan pada diri ini..Memang aku amat merindui saat saat aku berada di sini suatu ketika dahulu..Di jeram ini lah port aku ponteng sekolah hampir setiap bulan (lepas dapat lesen moto la) hahaha..





Walaupun semalaman sahaja berada di kampung halaman, namun bagiku ketenangan itu sudah meresapi dalam jiwa ini..

Yaa..kini aku kembali bukan seperti dahulu..Aku kini yang baru..Apa jua cabaran akan ku sahut..Akan ku cabar diri ini menjadi untuk menempuh hari mendatang..

Semoga aku pulang ke ibukota membawa satu "kekuatan" baru..

p/s: Teringat lirik lagu M.Nasir - Bagaikan burung phoenix bangit dari abu..Bangit semula membina 1 keindahan..Phoenix bangkit..

Comments
2 Comments
Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget