Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Harta Harta Ismet Ulam Raja Luar Negeri..



"Harta- harta Ismet Ulam Raja Luar negeri..Pakistan, Afghanistan, Pakistan, Hindustan, Go head go stan, Congostan, Turkistan, Popostan, Tanjung rambutan..kaya..kaya..kaya.." masihkah anda ingat ungkapan dialog Ahmad Nisfu ini dalam filem Tiga Abdul?..

Best kan jadi anak anak Ismet Ulam Raja..Sudah pasti kita akan mewarisi harta harta itu suatu hari nanti....Tak perlu kerja, harta cukup untuk menyara kehidupan untuk 7 keturunan. Silap hari bulan boleh bawa masuk kubur tu huhu..Cakap je nak itu nak ini suma petik jari je..Time tu la pompuan keliling pinggang hahaha..

Tapi hakikatnya berapa ramaikah di antara kita ini bertuah menjadi anak orang kaya macam Abdul Wahab, Abdul Wahib dan Abdul Wahub tu..Tahniah kepada anda jika anda adalah sebahagian daripada golongan ini..

Bagi yang tidak semewah anak anak Ismet Ulam Raja tu, aku nak ucapkan "welcome to da club". Biarpun kita tak kaya janji kita bahagia..Bahagia di sini bermaksud ada orang yang menyanyangi diri kita, cukup makan walaupun tak seberapa dan bebas dari ancaman rompakan atau culik ( perompak tak sampai hati nak rompak orang tak kaya )

Walaupun aku tak kaya tapi aku bahagia..Lihat lah harta aku huhu..Almari yang "open air" dan tilam sebijik..Janji ada tempat untuk aku tido dan ada pakaian seharian dah cukup bahagia bagiku huhu..


Dalam dunia ini semua orang nak jadi ornag kaya tapi kadang-kadang kita perlu berpijak di bumi yang nyata. Cermin diri dulu, apa usaha yang kita lakukan untuk jadi orang kaya..Ada ker..Atau kita hanya bermimpi di siang hari..




Comments
1 Comments

1 comments:

bUngE said...

As-salam...

kita unya nasib yg sama...walaupun tidak kaya harta bende tp Insyaa Allah kita kaya dgn budi bahasa...

Alhamdulillah saya tidak dilahirkan didalam keluarga yg kaya..dek kerana itu baru saya tahu menghargai nilai duit sepuluh sen, penatnya berjalan kaki krn x ckp duit bas, perut berkeroncong menahan lapar dek terpaksa mencatu makanan yg tersisa di dlm almari "open air"....

Pengalaman tidak dpt dibeli kecuali dirasai sendiri...

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget