Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Gula-gula bentuk rokok berleluasa


Surat khabar KOSMO hari ini menyiarkan kegelisahan golongan ibu bapa di sini dengan tindakan syarikat pengeluar makanan kerana menjual gula-gula dalam bentuk rokok bagi menarik perhatian kanak-kanak.

Bungkusan gula-gula rokok itu didapati hampir sama dengan jenama rokok sebenar di pasaran dan dijual pada harga 40 sen dengan pelbagai perisa.

Seorang bapa, Yusri Ibrahim, 32, semasa mendedahkan perkara itu berkata, tindakan tersebut dikhuatiri boleh mempengaruhi kanak-kanak ke arah tabiat merokok kerana bungkusan dan gaya memakan gula-gula itu hampir sama.

Cara kanak-kanak makan gula-gula ini seakan-akan menghisap rokok, kita bimbang mereka akan menjadi ikutan pula dengan menghisap rokok sebenar pula.

Inilah dia pengusaha makanan ringan yang tidak bertanggungjawab terhadap masyarakat kerana tidak peka terhadap isu-isu kemasyarakatan . Mereka ini hanya mementingkan keuntungan semata mata. Tarik saja lesen perniagaan mereka!


Comments
7 Comments

7 comments:

zwitterion said...

yeah.tarik minat kanak2 untuk merokok.
mula2 makan gula-gula yang macam rokok.
lepas ni makan rokok pulak.

;)

YANG GAMBI said...

Salam bro, ibu bapa perlu lebih peka dengan kerakusan peniaga untuk mengaut untung, lebih bernafsu mempengaruhi masyarakat untuk menghancurkan genarasi muda...... mereka ini tidak pernah diambil tindakan...

dizzydude said...

Kenapa la Malaysia ni senang sangat masuk benda² pelik macam nie..ntah ape yang dicampur dalam gula² tu ntah..kenapa yek Malaysia punya undang² lemah sangat??sebab orang² diATAS tidak buat kerja ke?aku tengok undang² Malaysia ni tak tegas langsung..

Md Nasir said...

macam mana benda2 macam ini boleh dibawa masuk?kalau asyik2 alasan seludup2 jer,sampai bila nak selesai.ini yang dilaporkan,yg 'underground' lagi banyak rasanya..

velasrizal said...

betul tu..aku sokong malaysia ni lemah bab penguatkuasaan..kalo ambush pun sekali je..pastu pelan2 isu tu lenyap dari media..kita pn lupa

Qismina said...

tp yg anehnyer.. tkde sceening dulu ker produk yg akn dipasarkan??

Sky8Men said...

oho..kretip!! tp xkena tempt lol..huhu

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget