Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



LATEST UPDATE


Barcelona muncul juara @ pemenang UEFA Super Cup setelah menumpaskan Porto 2-0 dalam perlawanan yang di adakan di Stadium Stade Louis II di Monaco Perancis.


Gol Barcelona di jaringkan oleh Lionel Messi dan Cesc Fabregas yang masuk menggantikan Pedro Rodriguez.


Pada separuh masa pertama, Barcelona GAGAL beraksi baik apabila Porto mengasak dan menghalang Barcelona mendapatkan rentak permainan.


Gol pertama Barcelona dijaringkan pada minit ke 39 menerusi Lionel Messi apabila kesilapan pemain Porto, Guarin yang menolak bola ke belakang lalu di sambar Lionel Messi dan terus memperdayakan Helton di gawang Porto.




Gol kedua hadir minit ke 88 apabila hantaran chip Lionel Messi di sambut Cesc Fabregas untuk menjaringkan gol kedua Barcelona.


Permainan di cemari dengan 2 layangan kad merah kepada pemain Porto, Rolando dan Guarin yang melakukan kekasaran ke atas pemain Barcelona. 


Untuk rekod ini kejuaraan ke 12 Barcelona dalam tempoh 3 tahun di bawah bimbingan Josep Guardiola manakala ini trofi kedua Cesc Fabregas di Barcelona selepas berpindah dari Arsenal.


Tahniah kepada Barcelona yang muncul juara @ pemenang UEFA Super Cup 2011. Semoga lebih berjaya di masa akan datang.



PREVIOUS ENTRY


Pasti ramai yang ternanti-nantikan keputusan Barcelona VS Porto live UEFA Super Cup final 27 Ogos 2011. Perlawanan ini akan di adakan di Stadium Stade Louis II di Monaco Perancis.


Perlawanan UEFA Super Cup 2011 ini menemukan pemenang Liga Juara-Juara Eropah (Champions League) musim 2010/2011, Barcelona dengan pemenang UEFA Liga Eropah (Europa League) musim 2010/2011, Porto. 


Tumpuan pada perlawanan ini pastinya pemain baru Barcelona, Cesc Fabregas dan Lionel Messi yang baru memenangi Pemain Terbaik Eropah 2011. Jika Barcelona menang, ini akan menjadi trofi kedua buat Fabregas selepas menenangi Spanish Super Cup baru-baru ini.




Porto pula tampil dengan jurulatih baru iaitu Vitor Perreira selepas bekas pengurus mereka Andre Villas Boas menjadi pengurus baru Chelsea. Penyerang prolifik Porto, Falcoa pula telah berpindah ke Atletico Madrid.


Apa-apa pun jangan lupa saksikan siaran langsung Barcelona VS Porto live final UEFA Super Cup 27 Ogos 2011 di saluran 812 Astro ESPN jam 2.30 pagi. 


Keputusan @ result Barcelona VS Porto live final UEFA Super Cup 27 Ogos 2011 ini akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat. Tunggu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

saya_arief said...

minat barcelona.
tapi xminat villa.
hahaha.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget