Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Juan Mata Sah Berpindah Ke Chelsea Dari Valencia



Juan Mata sah berpindah ke Chelsea dari Valencia dengan yuran perpindahan sebanyak £29 million dengan kontrak selama 5 tahun. 


Jaun mata,22, sedia di turunkan dalam aksi menentang Norwich City pada sabtu ini. Juan mata ialah pemain keempat ditandatangani Chelsea selepas Oriol Romeu, Romelu Lukaku dan penjaga gol, Thibaut Courtois yang dipinjamkan kepada Atletico Madrid 


Juan Mata yang sah berpindah ke Chelsea dari Valencia ini merupakan pemain sayap kiri. Beliau akan merebut tempat bersama-sama Florent Malouda, Nicholas Anelka, Solomon Kalou dan Yossi Benayoun di posisi yang sama dalam kesebelasan utama Chelsea.


Selepas 4 tahun bersama Valencia, Juan Mata menyumbat 43 gol dalam in 179 penampilan. Sebab utama beliau menyertai Chelsea ialah kerana pengurus Chelsea, Andre Villas Boas yang dikaguminya atas kejayaan membawa balik 4 trofi utama untuk Porto.  




Mata menjadi pemain Sepanyol ketiga yang menyertai Chelsea pada 2011 selepas Fernando Torres, pemain skuad Sepanyol yang menjulang Piala Dunia 2010 dan Oriol Romeu, yang baru tiba dari barcelona.  


Nampaknya Chelsea yang berjaya mendapatkan khidmat juan Mata walaupun Arsenal yang mula memancing beliau. Kesian pada Arsene Wenger yang telah kehilangan Samir Nasri dan Cesc Fabegas.


Secara peribadi, ini adalah pembelian yang baik oleh Chelsea. Juan Mata ini pemain yang kreatif. Harap-harap bolehlah membantu Chelsea nanti. Apakah selepas ini Chelsea akan mendapatkan Luka Modric pula? Sama-samalah kita tunggu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

saya_arief said...

dye score mase lawan norwich tadi.
:D

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget