Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted




BREAKING NEWS


Kerajaan bersetuju membayar bonus kakitangan awam sempena Hari Raya Aidilfitri 2011 iaitu setengah bulan gaji @ minimum RM500.


Buat pesara kerajaan, mereka akan menerima bayaran khas sebanyak RM500. Pembayaran bonus dan bayaran khas ini akan di buat pada pertengahan Ogos 2011 ini.


Di jangkakan  pemberian bonus kakitangan awam Hari Raya Aidilfitri 2011 iaitu setengah bulan gaji @ minimum RM500 dan bayaran khas untuk pesara ini dapat meringankan beban mereka dalam membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.


Untuk rekod, Cuepacs meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian 2 bulan bonus kepada penjawat awam tahun ini iaitu bonus sebulan sebelum sambutan Hari Raya dan sebulan bonus selepas Hari Raya Aidilfitri. 


Nampak gayanya hanya setengah bulan gaji sahaja yang dapat. Apa agaknya reaksi Cuepacs ya dengan pengumuman ini.. Bila fikir balik elok dapat dari tak langsung tak dapat...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~

Comments
9 Comments

9 comments:

Anonymous said...

ok lah tu. dah dapat paha dah cukup tak kan mau lagi kepala geng. hahahah.

adios

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

mintak 2 bulan,dapt setengah bulan.
klu nk betul2 2 bulan bonus, cuepacs kena apply 8 bulan bonus laa
sbb gov akn bg 1/4 dr jumlah yg direquest

Anonymous said...

alhamdulillah...

Baju Kurung Budak said...

Salam.
OK lah tu daripada tiada....
semoga berbelanja dengan berhemah.

Anonymous said...

Nasihat saya belajarlah bersyukur.

Lihatlah di keliling kita:-

Ada yang ramai tak dapat bonus setengah bulan,

Ada yang lansung tak dapat gaji,

Ada yang kena buang kerja,

Ada yang tak cukup makan,

Ada yang tak ada apa nak makan

Ada yang sedang nak mati kerana tak makan,

Jangan marah kerana tak tukar perabut,

Jangan geram kerana lansir bukan lansir baru,

BERSYUKURlah selalu!!

d_tieah said...

CUEPACS tu kadang2 melampau sangat yang diminta.. Aku benci betul lah.. Tiap kali raya atau masa nak bentang bajet, ade je nak mintak bonus 2 bulan.. Ek eleh.. Padahal kerja takdelah bagus sangat pun penjawat awam ni.. *Sesetengah ek* Even kakak2 aku penjawat awam.. N bapak aku pesara kerajaan.. Tapi memang dari dulu aku dengar CUEPACS nak mintak bonus 2 bulan tapi tak pernah nya dapat.. Bagus!!! Semakin banyak kerajaan bagi, semakin banyak jugak yang makin membenci.. Yang penjawat awam yang kutuk kerajaan tu, memang tak tau malu lah kalo amik jugak bonus!!! Puihhhhhhhhhhh,,

*Posa tak posa, ini kenyataan!!! Benci aku manusia tak reti bersyukur!!!


Entry Terbaru : Nota Tun Dr Mahathir Bertajuk "Menghancurkan UMNO"

Sandokhan said...

bertuah la korang jadi staff kerajaan..~

Nazz@Purple said...

dah dpt tu kira bertuah la walau setengah gaji je..yg bukan penjawat awam..erm kami tak de pape pun duit raye..(T_T)

Anonymous said...

Alhamdulillah Syukur... Kira ok la tu krjn ada jgk inisiatif nk bg bonus utk meringankan beban rakyat. Jangan kita asyik bfikir apa yg krjaan kena bagi pada kita, tapi pikir kn lah apa yg kita telah bagi kpd krjaan... renung2 kn lh yek

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget