Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Kadar Tol RM7 Jambatan Kedua Pulau Pinang



Kadar tol untuk Jambatan Kedua Pulau Pinang ialah RM7. Jambatan ke 2 Pulau Pinang ini dijangka siap sepenuhnya pada September 2013. 


Jmbatan baru ini adalah sepanjang 16.9km dan  disifatkan sebagai jambatan terpanjang di Asia Tenggara dan juga terpanjang di dunia apabila ia sipa nanti. 


Jambatan kedua Pulau Pinang ini yang bernilai RM4.5 bilion  adalah 2 kali lebih panjang berbanding jambatan yang pertama.




Jambatan kedua Pulau Pinang ini yang bernilai RM4.5 bilion  adalah 2 kali lebih panjang berbanding jambatan yang pertama.


Untuk rekod, rancangan asal kadar tol untuk jambatan ke 2 ialah RM9.40 memandangkan yang jambatan yang pertama sepatutnya dinaikkan kepada RM9.


Namun buat masa ini kadar tol jambatan Pulau Pinang pertama memang ialah pada kadar RM7 maka jambatan kedua akan mengikut kadar jambatan yang pertama. Apa apa pun kadar tol bagi jambatan Pulau Pinang masih tertakluk kepada sebarang perubahan.


Semoga dengan adanya jambatan kedua ini ekonomi penduduk di bahagian barat daya Pulau Pinang dapat dipertingkatkan lagi memandangkan di kawasan ini majoriti penduduknya adalah masyarakat melayu yang perlukan bantuan kerajaan untuk menjana ekonomi di kawasan mereka....  



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Tieah Madian said...

Aritu p penang tak sempat lalu jambatan ni.. Insya Allah jika berkesempatan ke sana, pasti akan melaluinya.. Hehehe..

Sharinginfoz said...

dah lama tak pi pp ni...

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget