Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Amalina Che Bakri pelajar cemerlang SPM 17A1 kini sudah tidak bertudung dan sudah berubah! Memang berita terbaru Amalina Che Bakri ini kurang enak di dengar terutamanya selepas berita perkahwinan gay Ariff Alfian Rosli dilaporkan di media dan blog. 


Berita mengenai perkembangan terbaru Amalina ini mula tersebar di Twitter apabila topik hangat mengatakan Amalina Che Bakri kini sudah tidak bertudung dan menyambut perayaan Krismas bersama teman lelakinya. Sebagai buktinya beberapa gambarnya di akaun Facebook miliknya bagaikan menceritakan segalanya. 


Untuk rekod, Amalina, dilahirkan pada tahun 1987 dan berasal daripada Kelantan merupakan seorang pelajar cemerlang dalam peperiksaan SPM pada tahun 2004 kerana menempah nama dengan mendapat 17A1 sehingga beliau menjadi idola ramai pelajar sekolah ketika itu.




Pada tahun 2009, ada ura-ura mengatakan Amalina gagal meneruskan pengajian di Universiti Edinburgh kerana gagal di dalam peperiksaan. Ketika itu Amalina dibiayai sepenuhnya oleh Bank Negara Malaysia untuknya meneruskan pengajian dalam bidang perubatan.


Tentunya kita tidak mahu apa yang berlaku kepada Arif Alfian Aziz berlaku kepada Amalina pula. Memang belum ada bukti lagi perkara sumbang yang dilakukan Amalina cuma ada baiknya jika kita sedarkan beliau sebelum terlambat. 


Tambahan pula ibubapa nya kini berada jauh di Kelantan maka Amalina mengenal sepenuhnya erti    "kebebasan" sehingga tampil dengan berpakaian seksi.




Amalina bolehlah di ibaratkan sebagai permata negara masa depan dengan pencapaian cemerlang beliau dalam bidang akademik. Kita bimbang beliau terus hanyut dalam keasyikan duniawi kerana ia boleh menjejaskan masa depan beliau.


Sebelum ini kita sudah pun mendengar kisah Sufiah Yusof yang dijulang sebagai  aset berharga negara masa depan tapi akhirnya tersungkur ke lembah pelacuran. Harap-harap perkara ini tidak berlaku kepada Amalina. 


Ini membuktikan anak-anak muda kita memiliki minda yang hebat, tetapi memiliki ketidakseimbangan sikap yang sesuai dengan kehebatan itu. Sesuatu perlu dilakukan untuk memperbetulkan keadaan ini.


Marilah kita sama-sama berdoa agar Amalina Che Bakri tidak menjadi daripada sebahagian anak genius Malaysia di luar negara yang terkandas di persimpangan dalam misi mencari erti sebuah kehidupan yang sempurna...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

ParkAir said...

dalam paper hari ni mak dia kata bukan dia.. x tahu la betul ke tak.

Anonymous said...

cara dia pluk ompteh tu pn mmg dh rosak dh bdk ni.. hehe.. x de perkembangan terbaru dia ni ke?

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget